خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان خبر داد:

محورهای رامهرمز تا خیرآباد و غیزانیه تا ایذه چهار خطه می‌شوند/ کسب رتبه نخست خوزستان در کاهش تلفات جاده‌های روستایی در کشور

asdasd
کد خبر : ۹۸۳۴۷۶

استاندار خوزستان گفت: در کاهش فوتی‌ها در جاده‌های روستایی در کشور رتبه اول را بدست آوردیم و در آمار مجروحین در جاده‌های روستایی نیز رتبه سوم در سطح کشور را کسب کردیم.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی استانداری، نشست کمیسیون ایمنی راه‌های استان روز یکشنبه ۲۷ مهرماه به ریاست غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در محل استانداری برگزار شد.

استاندار خوزستان در این نشست گفت: خوشبختانه در ۶ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل شرایط بهتری از نظر تعداد تصادفات و موارد جرحی و فوتی داشته‌ایم.

وی افزود: این کاهش‌ها در تلفات نشان‌دهنده توجه بیشتر مردم در رعایت مقررات و همچنین کار شبانه‌روزی و حضور پیشگیرانه پلیس‌راه و اهتمام اورژانس برای کاهش آمار فوتی‌ها است.

شریعتی گفت: همچنین تلاش اداره کل راهداری در زمینه نصب علائم پیشگیرانه و ایمنی در جاده‌ها و کار بی‌وقفه‌ای که در این زمینه انجام شده و نیز کارهایی که در بخش بهسازی و ترمیم جاده‌ها و استفاده از وسایل ایمنی همچون گاردریل ها و نیوجرسی صورت گرفته است در این موفقیت تأثیرگذار بوده است.

استاندار خوزستان ادامه داد: همچنین اداره کل راه و شهرسازی و شرکت زیرساخت در توسعه راه‌های استان نقش ویژه‌ای ایفا کردند و تا سال آینده با چهار خطه شدن محور رامهرمز تا خیرآباد و همچنین مسیر غیزانیه تا ایذه میزان بزرگراه‌های استان افزایش چشمگیر پیدا می‌کند.

شریعتی بیان کرد: این وضعیت برای ما نویدبخش و دلگرم‌کننده است؛ همچنین حوزه معاونت عمرانی استانداری و دفتر فنی و حمل‌ونقل و ترافیک نیز سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی خوبی داشتند که قابل تقدیر است.

استاندار خوزستان افزود: البته این آمار مربوط به‌پیش از اربعین است و ما در کاهش فوتی‌ها در جاده‌های روستایی در کشور رتبه اول را بدست آوردیم و در آمار مجروحین در جاده‌های روستایی نیز رتبه سوم  در سطح کشور را بدست آوردیم.

شریعتی گفت: آمار تصادفات موتورسیکلت افزایش پیدا کرده است و این زنگ خطری برای ما به شمار می‌رود. از عوامل آن هم عدم فرهنگ‌سازی و بعضاً تردد موتورسیکلت‌های فرسوده یا فاقد چراغ سالم است که باید در این زمینه سخت‌گیری لازم انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: البته به دلیل افرایش سه برابری کشت تابستانه افزایش تردد روستاییان را داشته‌ایم و از این رو احتمال تصادف هم افزایش می‌یابد و لازم است در راه‌های روستایی سخت‌گیری در رعایت قوانین بیشتر شود و کنترل‌ها افزایش یابد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: امیدواریم آمار استان در نیمه دوم سال بهتر شود و شاهد افزایش ایمنی مسافران در خوزستان باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز