خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

دسترسی محصولات کشاورزی به بازارهای هدف از طریق محور چهار خطه اهواز- شیراز

asdasd
کد خبر : ۹۸۲۹۴۶

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در سفر به خوزستان، ضمن بازدید از پروژه‌های در دست احداث و مهم راه‌سازی گفت: در بودجه امسال اعتبارات خوبی برای ایجاد بزرگراه و محورهای ارتباطی در خوزستان، به‌منظور دسترسی بیشتر استان به مرکز کشور در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایلنا از خوزستان به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان، خیرالله خادمی در حاشیه بازدید از پروژه‌های مهم راه‌سازی و همچنین بررسی میزان پیشرفت فیزیکی برخی از آن‌ها، از محور اصفهان تا بهبهان به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های در دست احداث منطقه برای ارتباط و دسترسی بیشتر خوزستان به مرکز کشور، یاد کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: این محور دارای ۹ کیلومتر تونل و تعداد ۱۱ دستگاه پل خواهد بود که عملیات اجرایی آن به ‌زودی آغاز خواهد شد و از این طریق با ایجاد مسیرهای دسترسی مناسب، بهبهان و دیگر شهرهای مجاور آن به مرکز کشور، وصل می‌شوند.

خادمی به پروژه چهار خطه مسیر اهواز به بهبهان اشاره ‌کرد و افزود: این محور بخشی از مسیر ۵۵۰ کیلومتری اهواز تا شیراز هست که باید چهار خطه شود و بخش قابل توجهی از این مسیر اجرا شده عملیات اجرایی آن ادامه دارد.

این مقام مسئول اضافه کرد: بخشی از این محور شامل راه ارتباطی اهواز، رامهرمز به بهبهان و بخشی دیگر آن، مسیر بهبهان - پل خیرآباد به سمت گچساران را تشکیل می‌دهد که این قسمت در استان خوزستان واقع شده است.

وی بابیان اینکه بخش دیگر این مسیر از گچساران به شیراز است، تصریح کرد: پروژه چهار خطه اهواز به شیراز از لحاظ اقتصادی برای مردم و دسترسی محصولات کشاورزی به بازارهای هدف بسیار مهم و حائز اهمیت خواهد بود.

معاون وزیر، از این مسیر به‌ عنوان یکی از محورهای ترددی شرق به غرب در جنوب کشور، یاد کرد که ۱۴۰ کیلومتر آن باقی مانده است و حداکثر تا سه سال آینده به‌صورت کامل به بهره‌برداری خواهد رسید.

خادمی در پایان بابیان اینکه استان خوزستان حدود ۱۲هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد و از لحاظ تردد جاده‌ای مقام دوم را کشور دارد تأکید کرد: تلاش خود را بکار خواهیم گرفت که بخشی از اعتبار مورد نیاز این پروژه از بودجه سال جاری، منابع ملی شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز