خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی استان خبر داد:

برقراری بیش از ۲۱ هزار تماس مشاوره اجتماعی در خوزستان/ سلامت روان، کمک می‌کند راه حل های مطلوبی برای حل مشکلات انتخاب کرد

asdasd
کد خبر : ۹۸۱۹۵۵

مدیرکل بهزیستی خوزستان، در پنجمین روز از هفته سلامت روان، که از تاریخ ۱۸ لغایت ۲۴ مهرماه در حال برگزاری است ضمن اعلام این خبر، از عملکرد بهزیستی استان در شش‌ماهه نخست سال گفت.

به گزارش ایلنا از خوزستان به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان، غلامرضا صدیق راد اظهار کرد: سلامت روان، نوعی آسایش ذهنی و احساس خود توانمندی، کفایت و شناخت توانایی خود در محقق ساختن ظرفیت‌های عقلی و هیجانی خویشتن است که فرد در آن بتواند توانایی‌های خود را بشناسد و با استرس های معمول زندگی مدارا کرده و ضمن ایفای نقشی مثبت برای اجتماع خود، با دیگران نیز مشارکت و همکاری داشته باشد.

مدیرکل بهزیستی خوزستان، با تأکید بر اهمیت ترویج و فرهنگ‌سازی درباره مهارت و ارتقای کمی و کیفی خدمات پیشگیرانه و مشاوره‌ای در زمینه بهداشت روان گفت: سلامت روان، دانش و هنری است که به افراد کمک می‌کند تا با ایجاد روش‌های صحیح از لحاظ روانی عاطفی بتوانند با محیط خود سازگار شده و راه حل های مطلوب‌تری برای حل مشکلات خود انتخاب کنند.

صدیق راد با اشاره به نقش سازمان بهزیستی به عنوان متولی سلامت اجتماعی افزود: سازمان بهزیستی با ارائه خدمات مشاوره‌ای و روان‌شناختی به عموم مردم در زمینه‌های کودک و نوجوان، تحصیلی و تربیتی، شغلی، مشکلات خانوادگی، سؤالات پیش ازدواج و روانشناسی بالینی، شامل اختلالاتی همچون افسردگی، اضطراب، وسواس و دیگر عناوین، نقش عمده‌ای در ارتقای سلامت روان جامعه دارد.

او با اشاره به نقش مشاوره و راهنمایی در کنترل و مدیریت استرس جامعه در برابر بحران‌های فردی و اجتماعی تصریح کرد: رسیدگی به فضای روانی جامعه در برابر بحران‌های ناشی از کرونا ویروس، در کنار مراقبت‌های بهداشتی برای حفظ سلامت جسمی افراد، ازجمله اهداف کاری  بهزیستی در دوران شیوع این ویروس است.

وی توضیح داد: ارائه خدمات مشاوره‌ای و روان‌شناختی تلفنی به‌صورت آنلاین، به‌منظور کاهش استرس و اضطراب ناشی از شیوع ویروس کرونا، توسط مراکز غیردولتی و صدای مشاور ۱۴۸۰، استفاده از ظرفیت های فضای مجازی برای ارائه پیام‌های روان‌شناختی، برگزاری دوره های آموزشی غیرحضوری از طریق تهیه و تدوین کلیپ و فایل‌های صوتی، برگزاری کلاس های آموزشی درباره راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا، آموزش روش‌های حفظ سلامت روان و مدیریت استرس در زمان شیوع این ویروس، آموزش خانواده‌ها در زمینه راه‌های کاهش تنش در خانواده و ارائه راهکارهای مناسب در پیش آمده‌ای ناگوار ناشی از ویروس کرونا، ازجمله فعالیت‌های بهزیستی در ایام همه‌گیری این ویروس بوده است.

وی یادآور شد: ۱۳۱ مرکز مشاوره و امور روان‌شناختی عمومی و تخصصی و همچنین مرکز سلامت روان محلی، در شش‌ماهه نخست سال، ۷ هزار و ۴۲۲ نفر مشاوره حضوری ارائه دادند و همچنین تعداد ۴ هزار و ۷۶۰  نفر هم نیز از آموزش‌های زندگی خانواده و پیش از ازدواج از این مراکز بهره بردند.

وی همچنین در پایان با اشاره به ۲۱ هزار و۶۷۳ تماس موفق با خط تلفنی ۱۴۸۰ در شش‌ماهه نخست سال جاری افزود: صدای مشاور۱۴۸۰ با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی، به‌طور رایگان از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب و در دوران کرونا تا ۱۲ شب در تمامی نقاط استان در دسترس مردم خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز