خبرگزاری کار ایران

رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه صیادان خوزستان در گفت و گو با ایلنا:

مشکلات صیادان خوزستان همچنان ادامه دارد/ کسی در استان و کشور پاسخگوی مشکلات نیست/ ایجاد تغییر در سامانه‌ی سوخت و ایجاد مشکل جدید

asdasd
کد خبر : ۹۸۱۷۸۶

رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه صیادان استان خوزستان و هیئت‌مدیره کشوری، گفت: مسئولین شرکت نفت، اگر برنامه‌ای جدیدی برای سامانه سوخت در نظر دارند باید زیرساخت آن محیا شده باشد و با متولی صیادی که شیلات و تعاونی ها هستند، هماهنگی کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، سعید عساکره رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه صیادی استان خوزستان و عضو هیئت‌مدیره اتحادیه کشوری، اظهار داشت: با توجه به مشکلات قشر زحمت‌کش صیاد، داشتن صدها شناور صیادی (لنج-قایق) که هزاران ملوان به‌وسیله این شناورها امرار معاش می‌نمایند خوداشتغالی در منطقه ایجاد شده و طبق فرموده مقام معظم رهبری، شعار سال "جهش تولید" نامیده گردید، ولی مدتی هست این شناورها به لطف شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به دلیل راه‌اندازی سامانه سوخت جدید که از قبل بوده، اما متأسفانه تغییراتی در آن به وجود آورده‌اند، صیادان از رفتن به دریا محروم شدند.

وی افزود: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، فقط نظر خود را تأمین کرده و به نحوه رفت‌وآمد شناورها توجهی ندارد، زیرا شناورها بر اساس چرخش آب در ماه‌های قمری عازم دریا می‌شوند اما شرکت پخش بر اساس ماه‌های شمسی سهمیه‌ی سوخت آنان را محاسبه می‌کنند که این امر باعث عدم حرکت به‌موقع شناورها شده و قبلاً اداره پخش درخواست شش‌ماهه تائید می‌کرد و صیادان با سهولت به کار خود یعنی عزیمت به دریا اقدام می‌نمودند که آن‌هم بیش از دو سفر دریایی در ماه نبود.

عساکره اظهار کرد: اکنون در این سامانه، چند ارگان حضور دارند، از اداره بندر و ثبت‌احوال گرفته تا مخابرات و خدا می‌داند چند ارگان دیگر و هر روز یک ارگانی از سامانه خارج می‌شود و یا بقول آن‌ها بروز رسانی می‌کنند و این موضوع مشکلاتی برای صیادان ایجاد کرده و آخرین مورد، ورود دستگاه پوز (کارت‌خوان) است که بجای سهولت در امرِ دریاروی، مشکل دیگری درست کرده است.

وی خطاب به مسئولین شرکت نفت، گفت: اگر برنامه‌ای برای سامانه سوخت در نظر دارید باید زیرساخت آن محیا شده باشد نه اینکه بخواهید تازه آن را آزمایش کنید و یک جامعه‌ی صیادی چندین هزار نفره را از معیشت باز دارید.

عساکره در پایان گفت: به مسئولین ذی‌ربط پیشنهاد می‌شود سامانه‌ی مربوط به سوخت را از یک ماه به سه الی چهار ماه تغییر بدهند تا در امر دریاوری سهولت انجام شود.

انتهای پیام/
ناصر حکیمی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز