خبرگزاری کار ایران

توسط مأموران محیط زیست استان صورت گرفت؛

شناسایی و دستگیری 4 شکارچی غیرمجاز در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۹۸۰۹۲۷

روابط عمومی اداره محیط زیست استان خوزستان، از شناسایی و دستگیری 2 شکارچی در شادگان و 2 شکارچی دیگر توسط محیط بانان پارک ملی دِز خبر داد.

به گزارش ایلنا از خوزستان به نقل از روابط عمومی اداره محیط زیست استان، به‌منظور حفاظت از محیط زیست و همچنین حمایت و مراقبت از پرندگان بومی و مهاجر و دیگر حیوانات، مأموران یگان حفاظت این اداره به‌طور مستمر در صدد برخورد و مقابله با شکارچیان در حال گشت زنی و فعالیت هستند.

به همین منظور در روزهای گذشته 4 شکارچی متخلف در استان، شناسایی و دستگیر شدند که از این تعداد، ۲ شکارچی توسط مأموران اداره حفاظت محیط زیست شادگان،  که اقدام به شکار پرنده 'چنگر'  به وسیله نصب تورهای هوایی می‌کردند در تالاب بین المللی شادگان، دستگیر شدند و همچنین لاشه دو قطعه چنگر به همراه یک تور هوایی از متهمان ضبط شد. پرنده چنگر ازجمله پرندگان آبزی بومی ایران بشمار می‌آید که مهاجرتش را در خلال شب انجام می‌دهد.

در دیگر نقطه استان، دو شکارچی دیگر هم توسط محیط بانان پاسگاه محیط‌بانی میانرود، از زیر مجموعه‌های اداره پارک ملی دِز و در حوزه استحفاظی این اداره، شناسایی و دستگیر شدند.

در پی گزارش‌های واصله و انجام عملیات گشت و کنترل، محیط بانان موفق به شناسایی و دستگیری ۲ شکارچی غیرمجاز پرندگان وحشی شده که در این راستا نیز، تعداد ۱۰ قطعه لاشه پرنده وحشی و یک قبضه سلاح PCP  کشف ضبط شد.

متهمان به‌منظور تشکیل پرونده و اعمال قانون، به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز