خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان خبر داد:

آغاز ترخیص کالاهای دپو شده در بندر شادگان از هفته آینده

asdasd
کد خبر : ۹۷۹۸۱۹

استاندار خوزستان با ابراز نگرانی از وضعیت بندر شادگان و بارهای دپو شده زیاد در این بندر و شناورها، گفت: رها بودن سرمایه‌های مردم و مملکت در این بندر بسیار نگران‌کننده است که امیدواریم با پیگیری‌های انجام‌شده و دستورالعمل‌های صادر شده از مرکز شاهد رفع عمده مشکلات این بندر و مردم باشیم.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خوزستان، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان طی بازدید و افتتاح پروژه‌های عمرانی شهرستان شادگان با اشاره به افتتاح پروژه‌های نوسازی و بهسازی شهری در بخش دارخوین، اظهار داشت: در رابطه با اجرای طرح هادی شاهد متوسط اجرای این طرح در استان با رقم ۵۸ درصد در مقابل متوسط اجرای کشوری به میزان ۵۱ درصد هستیم که این نشان‌دهنده رشد و پیشرفت بهتر این طرح در استان نسبت به کل کشور است و در این میان متوسط اجرای طرح هادی در بخش دارخوین ۷۹ درصد است که عمده آن طی چند سال اخیر انجام شده است.

وی ادامه داد: از سیل بندهای خوبی که با کار اساسی و زیرساختی ساخته شده بود بازدید به عمل آمد که روند کار رضایت‌بخش بوده است و تا اتمام طرح روند کار رصد خواهد شد.

شریعتی با تأکید بر رفع هرچه سریع‌تر مشکلات ساکنین منطقه صوفی‌آباد شهرستان شادگان، گفت: با ارزیابی مشکلات این منطقه به فرماندار شهرستان شادگان دستور دادیم تا در صورت مصلحت منطقه سریعاً با همکاری اداره کل راه و شهرسازی و معاونت عمرانی، تمهیدات لازم را برای الحاق این منطقه را به طرح جامع شهری انجام دهند و در صورت عدم صلاح دید، کد آبادی برای این منطقه در نظر گرفته شود.

وی افزود: در عین حال به افرادی که منازل خود را ساخته و پروانه ساخت از روستا، بخشداری یا شهر دارند خدمات ارائه شود و تا تعیین تکلیف این منطقه از ساخت‌وسازهای جدید جلوگیری به عمل آید.

استاندار خوزستان با یادآور شدن افتتاح بازارچه ته لنجی شادگان طی سال‌های گذشته، گفت: به دلیل مشکلاتی که در بندر شادگان به وجود آمده است این مکان از حیز انتفاع ساقط شده بود که امیدواریم با تصمیماتی که در بندر گرفته شد این بازارچه مجدداً فعالیت خود را آغاز کند.

وی همچنین بیان کرد: امیدواریم با تخصیص و در اختیار قرار دادن تسهیلات به مجموعه میدان تره‌بار و ته لنجی که با مشارکت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ایجاد شده این مجموعه تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد تا بتواند نقش مهمی در اشتغال و ایجاد زیرساخت‌های استاندارد منطقه و شهرستان ایفا کند.

نماینده عالی دولت در استان زحمات و مجاهدت‌های شبانه‌روزی مرزبانان بندر شادگان در ایجاد امنیت دریا، بندر و صیادان در عین کمبودها و مشکلات را قابل‌تقدیر و تشکر خواند و گفت: مشکلات مرزبانی بندر شادگان مورد بررسی قرار گرفت که به‌زودی رفع خواهد شد و همچنین اسکله صیادی مجاور ایستگاه مرزبانی  بسیار خوب و استاندارد ساخته شده است و ساختمان آن نیز طی چند ماه آینده پس از اتمام ساخت به بهره‌برداری خواهد رسید تا بتوان خدمت مؤثری دیگر از دولت تدبیر و امید به مردم عزیز شادگان ارائه گردد.

استاندار خوزستان با ابراز نگرانی از وضعیت بندر شادگان و بارهای دپو شده زیاد در این بندر و شناورها، عنوان کرد: رها بودن سرمایه‌های مردم و مملکت در این بندر بسیار نگران‌کننده است که امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده و دستورالعمل‌های صادر شده از مرکز شاهد رفع عمده مشکلات این بندر و مردم باشیم.

وی همچنین تصریح کرد: پیش‌تر جلساتی با حضور معاون امنیتی و انتظامی استان به همراه دستگاه‌های ذی‌ربط در استان به جهت ایجاد تصمیمات لازم برگزار شد که جلسه امروز کامل کننده جلسات پیشین بود و امیدواریم ترخیص کالاهای دپو شده از هفته آینده آغاز شود تا بار دیگر رونق به بندر شادگان بازگردد.

استاندار خوزستان در پایان گفت: هماهنگی‌هایی با دستگاه قضایی هم‌جهت بازدیدی در راستای بهبود بخشی شرایط بندر طی هفته پیش رو انجام شده بتوان از نگرانی‌های مردم شادگان که همیشه مرزداران خوبی برای این مرز و بوم و مملکت اسلامی بودند کاسته شود تا بتوانند در این شرایط تحریم و شیوع بیماری کرونا کمکی به اشتغال منطقه و استان شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز