خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی استان خبر داد:

۵۸ مرکز سالمندان در خوزستان تحت نظارت بهزیستی فعالیت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۹۷۷۱۷۶

مدیرکل بهزیستی خوزستان، به مناسبت گرامیداشت هفته تکریم و منزلت سالمندان (۷ تا ۱۳ مهرماه) با شعار "کرونا فرصتی برای تغییر نگاه به سالمندان" ضمن اشاره به عملکرد این سازمان، از تقویت مشارکت اجتماعی و دیگر ضرورت و الزامات سالمندان اطلاع و آگاهی داد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان،   غلامرضا صدیق راد به مناسبت گرامی داشت هفته تکریم و منزلت سالمندان، اظهار کرد: تقویت مشارکت اجتماعی سالمندان، مدیریت اوقات فراغت، ورزش، بهداشت، سلامت، ارتقاء رفاه و وضعیت معیشتی، گسترش فضاهای آموزشی و توان‌بخشی سالمندی و برخورداری یکسان سالمندان از حقوق شهروندی یک الزام و ضرورت محسوب می‌شود که باید به آن تأکید و توجه داشت.

مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: سازمان بهزیستی، ازجمله متولیان خدمات حمایتی، رفاهی و توان‌بخشی به جامعه بشمار می‌آید که بیش از نیم‌قرن است که خدمات خود را به سالمندان در دو محور خانواده و مراکز شبانه‌روزی ارائه می‌دهد.

صدیق راد با برشمردن سالمندان تحت پوشش اعم از اجتماعی و توان‌بخشی افزود: تعداد ۱۶ هزار و ۹۰۵ سالمند تحت پوشش بهزیستی خوزستان، دارای پرونده اجتماعی و ۹ هزار و ۴۷ نفر هم نیز دارای پرونده توان‌بخشی هستند. در حال حاضر تعداد  ۱۹۴ سالمند از خدمات مراکز روزانه توان‌بخشی، یک هزار و ۱۸۷نفر از ظرفیت‌های برنامهCBR  ) توان‌بخشی مبتنی بر جامعه)، ۸ هزار و ۴۳۱ نفر از کمک‌های مستمر حوزه اجتماعی، هزار و ۲۳۷ نفر از کمک‌های مستمر حوزه توان‌بخشی، ۵ هزار و ۸۶۸ نفر از تجهیزات، وسایل کمک توان‌بخشی و همچنین ۵۲ نفر از خدمات مناسب‌سازی محیط زندگی بهره‌مند هستند.

تعداد ۵۸ مرکز توان‌بخشی و مراقبتی شبانه‌روزی سالمندان، آموزشی توان‌بخشی روزانه سالمندان، خدمت در منزل سالمندان و مراقبت در منزل سالمندان از دیگر خدمات و برنامه‌های این سازمان در استان بشمار می‌آید که به ۸۲۷ سالمند ارائه خدمت می‌کنند.

این مقام مسئول در خصوص بروز مشکلات از پس ویروس کرونا برای سالمندان توضیح داد: با شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت ملاقات عمومی در مراکز توان‌بخشی و مراقبتی شبانه‌روزی سالمندان، شرایط دیدار غیرحضوری با خانواده‌ها به‌صورت مجازی فراهم شده است و همچنین پیگیری امور سالمندان تحت نظارت که در منزل هستند، به‌صورت تلفنی از طریق مراکز مراقبت انجام می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی خوزستان در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین سازمان بهزیستی کشور و دفتر مدیریت پیشگیری از بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در سال ۹۸، تأمین و تهیه واکسن آنفولانزا به‌منظور پیشگیری و کنترل بیماری ویروس کرونا، در مراکز توان‌بخشی و مراقبتی شبانه‌روزی سالمندان در دست اقدام است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز