خبرگزاری کار ایران

برگزاری نشست تخصصی آسیب شناسی ترویج فرهنگ دفاع مقدس در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۹۷۵۹۲۰

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، در نشست تخصصی آسیب شناسی ترویج فرهنگ دفاع مقدس، به ارزش و اهمیت خاطرات رزمندگان و پیشکسوتان در جلوگیری از تحریف شدن اتفاقات دوران اشاره کرد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سردار عباس یوسفی شیخ ‌رباط در نشست تخصصی آسیب‌شناسی ترویج فرهنگ دفاع مقدس اظهار داشت: توجه به پیشکسوتان دفاع مقدس، یک فرصتی برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس خواهد بود و بی‌اعتنایی به آن‌ها  تهدیدی جدی بشمار می‌آید پس بنابراین اگر در ثبت خاطرات این پیشکسوتان تعجیل نشود، خاطرات و اتفاقات تحریف می‌شود و آن موقع هست که برای دفاع مقدس، سناریوی دیگری می‌نویسند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عنوان کرد: آسیب‌شناسی ترویج فرهنگ دفاع مقدس، موضوعی است که در سطح ملی باید به آن توجه شود، چراکه دفاع مقدس کانون همگرایی و هم‌افزایی برای همه ملت ایران بود.

وی در بخشی از سخنان خود به حضور مؤثر اشاره به حضور مؤثر بانوان در پشتیبانی از جبهه‌ها اشاره کرد و افزود: چایخانه سنتی اهواز، که در گذشته در بهشت هویزه فعلی قرار داشت، یکی از مکان‌هایی است که اتفاقات بزرگی در آن رقم خورده است، خیلی از بانوان در آنجا برای رزمندگان غذا تهیه می‌کردند، لباس‌های آن‌ها را هم می‌شستند؛ بسیاری از آن‌ها آلوده به مواد شیمیایی شدند و برخی هم نیز به شهادت رسیدند.

وی در پایان ضمن بیان اینکه ثبت خاطرات شفاهی پیشکسوتان یکی از وظایف بنیاد هست گفت: ما به این منظور به سراغ مؤثرترین افراد دفاع مقدس رفتیم اما متأسفانه برخی از آن‌ها در شرایط مناسب جسمانی نبوده یا دچار فراموشی شده بودند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز