خبرگزاری کار ایران

در نخستین همایش نقش عشایر در دفاع مقدس مطرح شد؛

مقاومت عشایر خوزستان معادلات صدام را بر هم زد

asdasd
کد خبر : ۹۷۴۲۸۶

استاندار خوزستان در نخستین همایش نقش عشایر در دفاع مقدس گفت: آنچه معادلات و محاسبات صدام را بر هم زد مقاومت بی‌نظیر مرزنشینان و عشایر خوزستان بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از آبادان، غلامرضا شریعتی امروز یکشنبه ششم مهرماه، در اولین همایش نقش عشایر در دفاع مقدس، در سالن جلسات سازمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد: پای مردی عشایر و مشارکت آن‌ها در جنگ اقتصادی، مانند اوایل انقلاب بر کسی پوشیده نیست و این توسعه که در شهرک‌های صنعتی منطقه آزاد اروند در حال شکل‌گیری است از همراهی و کمک عشایر است و امیدوار هستیم که این پیوند ناگسستنی عشایر خوزستان و کشور، همواره تداوم داشته باشد.

استاندار خوزستان گفت: دل‌بستگی عشایر به کشور، اسلام و انقلاب در هشت سال دفاع مقدس به‌ویژه در اوایل حمله رژیم بعثی به مرزهای جنوبی، اجازه پیروزی دشمن بر ایران اسلامی را نداد.

شریعتی افزود: عراق اگر در محاسبات خود پیش‌بینی می‌کرد ظرف چند روز خرمشهر و استان را اشغال می‌کند به این علت بود که در کشور تازه انقلاب شده بود و مقداری ارتش ایران را از هم گسیخته می‌دید و تصور می‌کرد تحقق اهدافش بسیار راحت است. آنچه معادلات و محاسبات صدام را بر هم زد مقاومت بی‌نظیر مرزنشینان و عشایر خوزستان بود و دشمن تصور می‌کرد آن‌ها هیچ‌گونه مقاومتی ندارند، اما ایستادگی و پایداری عشایر در خرمشهر، آبادان، دشت آزادگان، هویزه، حمیدیه و در شهرهای مختلف استان آن‌ها را زمین‌گیر و متوقف کرد.

وی در پایان عنوان کرد: امروز هم پس از هشت سال دفاع مقدس، بازهم عشایر همگام با اسلام، انقلاب و کشور در معادلات و برنامه‌های مختلف، با همان ایستادگی و تعلق در حال خدمت هستند. ایستادگی، شجاعت، ایثارگری، خداپرستی و میهن‌دوستی عشایر عزیز در جنوب ثابت شده است و به همین علت است که از سمت جنوب یک وجب هم از خاک ما جدا نشده است چراکه این ایستادگی، پایمردی، میهن‌دوستی، آزادگی و تعلق به یکپارچگی ایران و اسلام در خون  عشایر جنوب ریشه‌دار است.

 

انتهای پیام/
محمود نواصر
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز