خبرگزاری کار ایران

اطلاع رسانی ایلنا کارساز بود؛

قاچاقچیان آثار باستانی در ایذه به دام افتادند

asdasd
کد خبر : ۹۷۴۰۷۹

رئیس اداره‌ی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ایذه از دستگیری تعدادی حفار غیرمجاز در بخش دهدز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مهدی فرجی اظهار داشت: براساس اطلاعات و خبر مخبرین محلی مبنی بر اقدام به حفاری تعدادی قاچاقچی در بخش دهدز، طی رصد اطلاعاتی و در نتیجه کمین شبانه با هماهنگی مقامات دادستانی و همکاری نیروی انتظامی، تعداد ۵ نفر حفار غیرمجاز که در حال حفاری در یکی از روستاهای دهدز بودند دستگیر شدند.

وی ادامه داد: از حفاران یک قبضه اسلحه کلت کمری، بی‌سیم، ادوات حفاری و یک دستگاه خودرو کشف و ضبط گردید.

رئیس اداره‌ی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان، ایذه افزود: در همین رابطه اداره میراث فرهنگی شهرستان ایذه ضمن اطلاع به دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان، با تشکیل پرونده از متهمان شکایت وهم اکنون پرونده آن‌ها در حال رسیدگی است.

رئیس پایگاه میراث فرهنگی آیاپیر ایذه، گفت: در بازدید از محدوده حفاری هیچ‌گونه شواهدی دال بر باستانی بودن محل حفاری مشخص نگردید؛ با این وجود محرز است که قصد حفاران تحصیل اموال فرهنگی بوده است.

فرجی خاطرنشان کرد: به همشهریان و دهیاران به‌عنوان حافظان اصلی میراث فرهنگی توصیه می‌شود چنانچه موارد مشکوکی در محدوده خود مشاهده کردند سریعاً به پلیس ۱۱۰ یا اداره میراث فرهنگی گزارش دهند.

لازم به ذکر است که خبرگزاری ایلنا در هفته های گذشته، اخباری از جولان سوداگران اشیاء تاریخی در شهرستان ایذه منتشر نموده بود.

انتهای پیام/
بهنام رضایی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز