خبرگزاری کار ایران

قالیباف در آئین افتتاحیه باغ موزه دفاع مقدس آبادان:

خداباوری و مردم باوری دو مؤلفه برای موفقیت و سربلندی ایران است/ موزه‌های دفاع مقدس نشان‌دهنده سبک زندگی

asdasd
کد خبر : ۹۷۲۳۷۴

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در اداره کشور، برنامه‌ریزی، قانون‌نویسی، حوزه قضایی، روابط اجتماعی، تربیت فرزند و در زندگی شخصی‌مان دو باور خداباوری و مردم باوری را داشته باشیم به‌سرعت به سمت موفقیت، آسایش و آرامش حرکت خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از آبادان، محمدباقر قالیباف ظهر امروز چهارشنبه ۲ مهرماه در آئین افتتاحیه باغ موزه دفاع مقدس آبادان که به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: وقتی متکی به فرهنگ غرب می‌شویم و دست به سمت دشمن خودمان دراز و مردم را از عرصه اثرگذاری و ایفای نقش دور می‌کنیم، سرنوشتی جز آسیب‌پذیری در برخی از حوزه‌ها نمی‌توان انتظار داشت.

وی با تأکید بر اینکه باید در هفته دفاع مقدس از فرهنگ آن دوران درس بگیریم، افزود: این‌هاست که به ما محبت، انسجام و عظمت و شکوه و استقلال می‌دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید از خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان عزیز بخواهیم که در حق یکایک ما دعا کنند که برگردیم و در مسیر سال‌های دفاع مقدس گام برداریم.

قالیباف در ادامه سخنان خود با بیان اینکه فاصله شکست حصر آبادان تا دیگر موفقیت‌ها در دوران جنگ چند ماه بیشتر نبود، عنوان کرد: مطمئن باشید اگر در اداره کشور، برنامه‌ریزی، قانون‌نویسی، حوزه قضایی، روابط اجتماعی، تربیت فرزند و در زندگی شخصی‌مان دو باور خداباوری و مردم باوری را داشته باشیم به‌سرعت به سمت موفقیت، آسایش و آرامش حرکت خواهیم کرد؛ این وعده خداست که همیشه حق و شدنی است.

وی با اشاره به فرهنگ حاکم بر دوران دفاع مقدس و رویکرد فرماندهان هشت سال جنگ تحمیلی، گفت: خداباوری و مردم باوری امروز هم می‌تواند برای ما موفقیت و سربلندی بیاورد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز وقتی به شهید سلیمانی، شهید همت، شهید باقری، شهید زین الدین و شهید بابایی نگاه می‌کنیم می‌بینیم منطبق بر دو باور خداباوری و مردم باوری به میدان جنگ آمدند.

قالیباف با تأکید بر اینکه موزه‌های دفاع مقدس محلی است که سبک زندگی ما باید از آن‌ها بیرون بیاید، عنوان کرد: فکر می‌کنم امروز هم اگر در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و دیگر عرصه‌ها کارنامه قابل قبولی نداریم و شرمنده مردم هستیم مال این است که از دو باور بزرگ خداباوری و مردم باوری به‌عنوان یک رمز بزرگ پیروزی فاصله گرفتیم.

وی یادآور شد: هیچ اتفاقی قبل و بعد از حصر آبادان نبود، اما از وقتی بنی‌صدر عزل شد، دو اتفاق افتاد یکی مردم با سازمان‌دهی و مدیریت و فرماندهی وارد عرصه دفاع مقدس شدند و دوم بر این باور که عِده و عُده خود را جمع کنند و به دشمن متجاوز بتازند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پس از عزل بنی‌صدر بلافاصله حصر آبادان شکست، عملیات بزرگ فتح المبین اتفاق افتاد و بلافاصله بستان آزاد شد همه این‌ها در چند ماه اتفاق افتاد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز