خبرگزاری کار ایران

به صورت ویدئو کنفرانس صورت گرفت؛

افتتاح باغ موزه دفاع مقدس آبادان توسط رئیس مجلس

asdasd
کد خبر : ۹۷۲۳۵۳

رئیس مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش موزه دفاع مقدس را افتتاح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از آبادان، باغ موزه دفاع مقدس آبادان هم‌زمان با چهلمین سال گرامیداشت دفاع مقدس، به‌صورت ویدئو کنفرانس با حضور محمدباقر قالیباف «رئیس مجلس شورای اسلامی» و دیگر مسئولان کشوری و استانی از جمله غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و سردار احمد خادم سیدالشهدا فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب کشور، هم‌زمان با افتتاح چندین باغ موزه دیگر در کشور، گشایش یافت.

پاک‌سازی منطقه نخلستان بِریم آبادان جهت آماده‌سازی برای ایجاد باغ موزه دفاع مقدس از ۱۳۹۱ آغاز شد و پس از گذشت چند سال این باغ موزه امروز رسما آماده بازدید عموم شده است.

ایجاد باغ موزه دفاع مقدس آبادان در نقطه صفر مرزی، وجود آثار به جا مانده از دفاع مقدس به همان صورت دست نخورده در محل و اینکه محل باغ موزه همان خط پدافندی است که رزمنده‌ها در یک سال محاصره شهر و هشت سال دفاع مقدس از این مکان به دفاع ‌پرداختند؛ از جمله ویژگی‌هایی هستند که این باغ موزه را از سایر باغ‌موزه‌های کشور متمایز می‌کند.

مزار هشت شهید گمنام نیز در این باغ‌موزه قرار دارد. علاوه بر این، آثار تاریخی در این باغ‌ موزه وجود دارد که به دوران حضور انگلیسی‌ها در پالایشگاه این منطقه برمی‌گردد، از جمله قبرستان انگلیسی با ۵۳۸ قبر از کارمندان و افراد عالی‌رتبه پالایشگاه آبادان در آن زمان، در این محوطه قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز