خبرگزاری کار ایران

در نشست مقابله با آبگرفتگی اهواز و کارون مطرح شد؛

تاکید استاندار خوزستان برای انجام اقدامات مناسب در زمان وقوع بارش‌ها و آب‌گرفتگی‌های معابر

asdasd
کد خبر : ۹۷۲۲۶۲

استاندار خوزستان بر لزوم برنامه‌ریزی و اقدامات مناسب دستگاه‌های متولی جهت رفع سریع آب‌گرفتگی‌ها در زمان بارش باران تأکید کرد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی استانداری استان، نشستی با موضوع برنامه‌ریزی جهت مقابله با آب‌گرفتگی‌های اهواز و کارون در فصل بارش‌ها به ریاست غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در محل استانداری برگزار شد.

استاندار خوزستان در این نشست گفت: سال گذشته در اواخر آذرماه بارش حدود ۱۰۰ میلی‌متری ظرف دو ساعت داشتیم و آب‌گرفتگی‌هایی با ماندگاری چند روز رخ داد و موجب شد دولت خود را ملزم به جبران خسارت‌های مردم کند.

وی افزود: خوشبختانه با موافقت رهبر معظم انقلاب ۵۰ میلیون یورو جهت آب و فاضلاب اهواز اختصاص یافت، البته این طرح‌های بزرگ ممکن است دو تا سه سال زمان ببرد بااین‌حال اقدامات ضربتی به‌عنوان پدافند غیرعامل طرح جامع فاضلاب انجام می‌شود تا در صورت بروز بحران مشابه بتوانیم مشکلات اصلی را رفع و رجوع کنیم.

شریعتی اظهار داشت: خوشبختانه دستگاه‌های مختلف تلاش کردند با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم از بروز حوادث مشابه با سال گذشته پیشگیری شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: کاری که آبفا و شهرداری انجام داده‌اند تقسیم کار کرده‌اند و مشکلات بالقوه در مناطق مختلف و راهکارهای متناسب پیش بینی شده است تا نهایتاً ظرف ۲۴ ساعت پس از بارش باران آب‌گرفتگی رفع شده باشد.

شریعتی خاطرنشان کرد: اگر خدای ناکرده شرایط سال گذشته تکرار شود همه هزینه‌ها و جلساتی که مسئولان برگزار کرده‌اند از نظر مردم بی‌اثر خواهد بود پس انشاالله تلاش و جدیت لازم صورت گیرد تا پروژه‌های مختلف در وقت مقرر به پایان و به نتیجه برسد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: مدیرکل مدیریت بحران جلسات اختصاصی برای مناطق مختلف اهواز و کارون با دستگاه‌های متولی برگزار نماید و تا دو ماه آینده کار به نتیجه رسد و اثربخشی آن را در بارش‌های سال جاری شاهد باشیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد امیدواریم بتوانیم رضایتمندی و اعتماد مردم در این حوزه را جلب کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز