خبرگزاری کار ایران

با اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار؛

بزرگترین پارک بازی سرپوشیده خوزستان در خرمشهر احداث می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۷۱۷۹۵

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خرمشهر گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس و آغاز هفته گردشگری، کلنگ احداث بزرگ‌ترین مجموعه پارک بازی سرپوشیده خوزستان در شهرستان خرمشهر به زمین زده خواهد شد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، سجد پاک‌گهر با بیان اینکه یکی از نیازهای اساسی ساکنان جنوب غرب استان خوزستان و شهرستان خرمشهر، پارک بازی بوده و این کمبود همواره در منطقه احساس شده است، اظهار داشت: باتوجه به این نیاز و نیز ضوابط وزارت میراث فرهنگی مبنی بر این‌که این وزارت‌خانه می‌تواند به صدور مجوز برای شهربازی‌های سرپوشیده و حمایت از سرمایه‌گذار مربوط اقدام کند، لذا نسبت به شناسایی و هدایت سرمایه‌گذار مربوط به اداره‌کل میراث فرهنگی خوزستان اقدام کردیم.

وی با اشاره به این‌که در ادامه، صدور مجوز موافقت اصولی و مجوز ایجاد و اصلاح از اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خوزستان برای این مجموعه انجام شد، عنوان کرد: مصوب کردن طرح در کمیته اشتغال فرمانداری خرمشهر و سپس استانداری خوزستان از مراحل بعدی اقدامات‌صورت گرفته بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خرمشهر افزود: در نهایت با توجه به اهمیت این طرح و با پیگیری‌های ویژه صورت‌گرفته توسط این اداره و اداره‌کل میراث فرهنگی خوزستان و نیز سرمایه‌گذار مربوط، مبلغ ده میلیارد تومان تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی برای این پروژه در نظر گرفته که مقرر شد تسهیلات موردنظر در چند مرحله و متناسب با پیشرفت پروژه به سرمایه‌گذار پرداخت شود.

وی گفت: با‌توجه به این‌که اجرای این پروژه در شهرستان خرمشهر و نزدیکی شهر بصره اجرا خواهد شد، علاوه بر ارائه خدمات به کلیه ساکنان موجود در منطقه آزاد اروند و شهرستان‌های هم‌جوار، ممکن است به‌عنوان یکی از جاذبه‌های شاخص برای گردشگران ورودی از کشور عراق نیز مورد استفاده قرار گیرد.

پاک‌گهر با بیان این‌که هم‌اکنون فاز اول تسهیلات به‌منظور کلنگ‌زنی پروژه به متقاضی پرداخت شده است، افزود: در فاز اول این پروژه برای ۳۰ نفر اشتغال مستقیم و ۵۰ نفر نیز اشتغال غیرمستقیم پیش‌بینی می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خرمشهر با دعوت از همه سرمایه‌گذاران موجود در منطقه به‌منظور ورود در توسعه زیرساخت‌های گردشگری، تصریح کرد: اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خرمشهر این آمادگی را دارد تا براساس ضوابط، از سرمایه‌گذاران این حوزه حمایت‌های لازم را در باب صدور مجوزهای مربوط و نیز معرفی به‌منظور پرداخت تسهیلات انجام دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز