خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای سلامت اهواز:

وجود آنتی‌بادی در خون از ابتلای مجدد جلوگیری نمی‌کند/ آنتی‌بادی ویروس کرونا، یک روز هم ایمنی ندارد

asdasd
کد خبر : ۹۷۰۴۰۹

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: آنتی‌بادی ویروس کرونا در خون، از ابتلای مجدد به این ویروس جلوگیری نمی‌کند و حتی یک روز هم برای بدن ایمنی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، احمد مشکورنیا امروز شنبه ۲۹ شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه در مرکز بهداشت شرق اهواز، با اشاره به بیماری کرونا و همچنین وضعیت استان در شرایط کنونی، اظهار کرد: در بازه زمانی اردیبهشت‌ تا تیرماه روزهای سخت و بحرانی را در اهواز تجربه کردیم و شاهد حجم بسیار زیادی از بیماران بستری شده در بیمارستان‌ها و مراجعات مردم به مراکز بهداشت با علائم کرونا بودیم.

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز، با تأکید بر اینکه آنتی‌بادی ویروس کرونا، یک روز هم ایمنی ندارد گفت: وجود آنتی‌بادی در خون از ابتلای مجدد جلوگیری نمی‌کند و تنها تأثیر آنتی‌بادی، این هست که حال بیماران بدحال کرونایی را کمی بهتر و آن‌ها را از وضعیت حاد و دشوار درگیری با این ویروس، خارج می‌کند.

مشکورنیا می‌گوید: در این مدت، افرادی بودند که بعضاً بیش از دو بار به کرونا مبتلا شدند و حتی ممکن است در پیک بعدی، شاهد ابتلای چهار الی پنج باره نیز باشیم.

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز، با تأکید بر اینکه وضعیت سفید به معنای کم‌خطر است  و نه بی‌خطر، عنوان کرد: مسافرت به خارج از استان، مهمانی‌های خانگی، برگزاری مراسم عروسی و عزا، برگزاری کنکور و بازگشایی دست‌به‌دست هم دادند تا اهواز دوباره وارد وضعیت قرمز شود‌. اقدام مؤثر این است اجازه ندهیم شرایط مجدداً بحرانی شود؛ اینکه بحران رخ دهد و پس از آن اقدام شود، هنر نیست، هنر این است که وضعیت را سفید نگه‌داریم.

 این مقام مسئول با اشاره به‌سرعت انتشار این بیماری، تصریح کرد: متأسفانه بعد از گذشت پنج تا هفت روز از عادی پنداری، بیماری‌های سرپایی شیوع پیدا می‌کند و بعد از گذشته دو تا سه هفته موارد بستری و چهار تا شش هفته بعد از آن نیز، آمار مرگ‌ومیر افزایش پیدا می‌کند.

 دبیر شورای سلامت اهواز، در ادامه اضافه کرد: ۸۰ درصد مبتلایان به کرونا بدون علامت و تنها ۲۰ درصد علامت‌دار هستند. اگر فردی برای دو ساعت حس بویایی و چشایی‌ نداشته باشد، بدون شک مبتلا به کرونا شده است، چراکه هیچ عاملی به‌جز ویروس کرونا موجب از دست دادن حس بویایی و چشایی نمی‌شود و به همین دلیل هست که از این افراد تست گرفته نمی‌شود چراکه ابتلای آن‌ها صدر در صدی است.

 مشکور نیا بابیان اینکه در حال حاضر بر اساس شیوه‌نامه‌ها، فقط از افراد واجد شرایط نمونه‌گیری انجام می‌شود بیان کرد: در حال حاضر از افراد میان‌سال، زنان باردار، بیماری‌های زمینه‌دار و با فشارخون کنترل ‌نشده نمونه‌گیری می‌شوند.

 وی یادآور شد: زمانی که سی‌تی‌اسکن مثبت است دیگر نیازی به تست PCR نیست. هرگاه که بیمار با علائم ریوی مانند سرفه و تنگی نفس مراجعه می‌کند میزان تشخیص سی‌تی‌اسکن ۹۷ درصد و میزان تشخیص PCR برای وی ۶۳ درصد است.

 وی ضمن انتقاد از عدم رعایت نکات بهداشتی در برخی از مراکز دولتی، گفت: دفاتر پیشخوان و پلیس +۱۰ و مراکز رهگشا که ازجمله مراکز دولتی محسوب می‌شوند، به‌سلامت مردم و کارکنان خود کم‌توجه هستند و متأسفانه برخی از ادارات دولتی کم‌کاری زیادی داشته‌اند، در همین راستا تاکنون مجبور به پلمب دو شعبه بانک در اهواز شدیم.

 وی در پایان به بازگشایی مدارس و ابتلا دانش آموزان به ویروس کرونا اشاره کرد و توضیح داد: در این مدت تعدادی از دانش آموزان هم به این ویروس مبتلا شدند اما به دلیل اینکه تعداد مدارس فعال کم بوده، میزان ابتلا عدد بزرگی نبوده است.

 

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز