خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مشترک چهلمین سالگرد دفاع مقدس مطرح شد:

رژه پیاده نظامی در هفته دفاع مقدس برگزار نخواهد شد/ افتتاح باغ‌موزه دفاع مقدس در آبادان/ شاهوارپور: کلنگ زنی ۶۰ واحد مسکونی در منطقه کوت عبدالله در هفته دفاع مقدس

asdasd
کد خبر : ۹۶۹۳۴۷

فرمانده قرارگاه ارتش در جنوب غرب گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا ستاد کل نیروهای مسلح ۱۲ برنامه جایگزین را به جای رژه پیاده در تمام شهرها در طول هفته دفاع مقدس ابلاغ کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، نشست خبری مشترک چهلمین سالگرد دفاع مقدس امروز چهارشنبه ۲۶ شهریورماه، با حضور فرماندهان قرارگاه ارتش در جنوب غرب و سپاه ولی‌عصر (عج)، در محل صداوسیمای مرکز خوزستان برگزار شد.

در این نشست، فرمانده قرارگاه ارتش در جنوب غرب، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس گفت‌: دفاع مقدس یک دوره نورانی و درخشانی در تاریخ کشور و یک فرهنگ غنی محسوب می‌شود و بهایی گران همچون گنج دارد.

امیر سرتیپ دوم حمزه بیدادی عنوان کرد: مراسمات هفته دفاع مقدس، به دلیل پدیدار شدن ویروس کرونا در کشور، با تدابیر خاص و ویژه‌ای برگزار خواهد شد اما امسال هم نیز مانند سال‌های گذشته، فرهنگ غنی و حماسه جاودانه دفاع مقدس را به نسل جدید منتقل خواهیم کرد و برای ترویج آن گام خواهیم برداشت.

فرمانده جنوب غرب قرارگاه ارتش گفت: مراسم رژه پیاده، به دلیل گستردگی و شیوع بیماری کرونا برگزار نخواهد شد اما ۱۲ برنامه از سوی ستاد کل نیروهای مسلح به‌منظور جایگزینی معرفی شده است که به همراه دیگر برنامه‌های متنوع اجرایی خواهد شد.

این مقام ارشد ارتش با اشاره به سین برنامه‌های هفته دفاع مقدس افزود: توزیع بسته‌های بهداشتی، آموزشی و فرهنگی با موضوع کرونا، تجلیل از کادر درمان، نصب تصاویر مقایسه‌ای شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای حوزه سلامت، تجلیل از خانواده شهدای دفاع مقدس و همچنین شهدای سلامت، دیدار با خانواده شهدا و غبارروبی گلزار شهدا، ازجمله برنامه‌های این هفته بشمار می‌آید.

توزیع کتاب خاطرات دفاع مقدس، اجرای مسابقات فرهنگی (عکس، فیلم و نقاشی)، نصب بنر و توزیع بروشور، ارائه کمک‌های مؤمنانه با همکاری سپاه پاسداران و مدیران استان، انجام مسابقه‌های تصویری و صوتی با حضور پیشکسوتان صداوسیما، تولید محتوای متنی و فیلم با موضوع دفاع مقدس و همچنین پوشش خبری رخدادهای جنگ از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس خواهد بود.

امیر بیدادی افزود: در روز ۳۱ شهریورماه، با حضور در گلزار شهدا، یاد و خاطره این مقام را گرامی خواهیم داشت و بعد از آن به‌صورت ویدیو کنفرانس، پذیرای سخنان مقام معظم رهبری خواهیم بود. افتتاح باغ‌موزه هفته دفاع مقدس در شهر آبادان و برپایی یک نمایشگاه با موضوع جنگ تحمیلی در اهواز، از دیگر برنامه‌های این روز خواهد بود.

فرمانده قرارگاه ارتش در جنوب غرب، عنوان کرد: خوزستان مهم‌ترین جبهه دفاع مقدس بوده است و عملیات‌های بزرگی در این استان صورت گرفت و سرنوشت جنگ در همین‌جا رقم خورد.باید نگاه ویژه‌ای به استان خوزستان شود در خصوص باغ‌موزه دفاع مقدس نیز این نیاز دیده شد و از چند سال گذشته احداث آن کلید خورد.

در ادامه این نشست، سردار شاهوارپور اظهار داشت: در دوره سخت دفاع مقدس، به پشتوانه نیروهای مسلح از یک امتحان تاریخی سربلند بیرون آمدیم و توانستیم از یک جنگ خانمان‌سوز، در مقابل دشمنان جمهوری اسلامی و دشمن استکبار پیروز شویم و حتی یک وجب از خاک کشور را در اختیار آن‌ها قرار ندهیم. این مهم سبب بالندگی و مفتخر بودن به رشادت‌های و جانبازان و آزادگان و کسانی که مجاهدت کردند است.

وی با اشاره به برنامه‌های مشترک سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران در این هفته توضیح داد: اثرات این برنامه‌های فرهنگی در بین مردم و آحاد جامعه دیده می‌شود، همچنین گوشه‌ای از رشادت‌ها و مجاهدت‌های رزمندگان از طریق صداوسیما و اصحاب رسانه در هفته دفاع مقدس روایت و نمایش داده خواهد شد.

فرمانده سپاه استان تصریح کرد: بخشی از برنامه به‌صورت مشترک توسط ستاد کل نیروهای مسلح تدارک دیده شده است و تمام مجموعه‌ها کمک خواهند کرد تا این برنامه‌ها اجرا شود و بخشی دیگر هم به‌صورت مجزا و به‌تناسب گستردگی استان در شهرستان‌ها، به اجرا درخواهد آمد. در مجموعه بسیج هم به‌تناسب گستردگی آن، ۴ هزار برنامه در سطح استان در نظر گرفته شده است که ازجمله آن‌ها می‌توان به غبارروبی مزار شهدا و همچنین دیدار با یک هزار و ۲۰۰ خانواده شهید اشاره کرد.

کلنگ زنی ۶۰ واحد مسکونی در منطقه کوت عبدالله و تعمیر ۲۰۰ واحد مسکونی در سطح استان برای محرومان و افتتاح  ۳۰۰ واحد مسکونی آسیب‌دیده در زلزله در شهرستان مسجدسلیمان، توزیع ۱۰ هزار بسته غذایی، تعداد 17 کامیون به میزان ۱۰۰ پکیج لوازم ورزشی برای مناطق محروم، اعزام ۴۰ اکیپ کادر پزشکی و همچنین ایجاد بیمارستان صحرایی از برنامه‌های این هفته خواهد بود.

سردار شاهوارپور، گفت: تا پایان این مناسبت به مدت ۷ شب در صداوسیما برنامه در خصوص هفته دفاع مقدس روی آنتن خواهد رفت و از ارتش و سپاه پاسداران جمهوری اسلامی و همچنین پیشکسوتان و رزمندگان در این برنامه دعوت خواهد شد.

همچنین تا پایان سال هر هفته تعداد ۴۰ برنامه از قبیل خاطره گویی، شب‌شعر و جشنواره فیلم در استان خوزستان، توسط مقاومت بسیج و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا خواهد شد.

این مقام نظامی تأکید کرد: تشکیل و اجرای گروه سرود و برنامه نقاشی و کارهای هنری دیگری در هفته دفاع مقدس پیش‌بینی شده است، همچنین تولید یک مجموعه هفت قسمتی با عنوان "بانوای کاروان" تولید مجموعه پنج قسمتی با موضوعیت پرستاران و پزشکان در دفاع مقدس، تولید مجموعه سه قسمتی با موضوع نقش جهادگران به خانواده شهدا در دفاع مقدس، از طریق صدا و سیمای مرکز خوزستان انجام و پخش خواهد شد.

وی در خصوص المانهای شهری در اهواز خاطرنشان کرد: در خصوص المان‌ها و مبلمان شهری با موضوع دفاع مقدس و شهدا شهرداری، اقداماتی در دست هست که امیدوار هستیم با کمک مجموعه شهرداری بتوانیم المان‌های بهتری را در سطح شهر ببینیم.

وی در پایان گفت: در یادمان‌های دفاع مقدس در شلمچه و طلاییه، میزبان تعدادی از علاقه‌مندان دانش آموزان و خانواده‌های شهدا در طول سال هستیم. وجود این المان‌ها و یادگارها انگیزه را برای ساخت باغ‌موزه دفاع مقدس کم کرده بود چراکه سراسر استان خوزستان، موزه دفاع مقدس است، اما اکنون با تمرکز  بیشتری پیگیر آن خواهیم بود و زیرساخت‌های اصلی آن آماده و رایزنی‌های لازم نیز صورت گرفته است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز