خبرگزاری کار ایران

صدور مجوز بهره‌برداری برای ۱۵ خانه‌مسافر در دزفول

asdasd
کد خبر : ۹۶۶۹۱۳

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان از صدور ۱۵ پروانه فعالیت خانه مسافر در شهرستان دزفول خبر داد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، غلام شجاعی امروز شنبه ۲۲ شهریورماه ۹۹ با اعلام این خبر، اظهار داشت: این مجوزها به‌منظور ساماندهی و نظارت هرچه بهتر خانه‌های مسافر در شهرستان و شناسایی و جلوگیری از فعالیت اماکن اقامتی فاقد مجوز صادر شده است.

وی گفت: این ۱۵ خانه‌مسافر که همگی باغ‌ویلا هستند در مجموع دارای قابلیت اقامتی حدود ۱۸۰ نفر هستند و برای ۴۵ نفر نیز اشتغال ایجاد کرده‌اند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، درباره ویژگی‌های لازم برای صدور مجوز خانه‌مسافر در سطح استان، تصریح کرد: این اماکن از نظر استحکام بنا، صلاحیت اخلاقی، بهداشت، موارد ایمنی و امنیت مکان بررسی می‌شوند و در صورت تأیید مجوز فعالیت دریافت می‌کنند.

وی با بیان این‌که بهبود وضعیت خانه‌مسافرها یکی از عوامل مهم در افزایش آمار مسافران شب اقامت در استان است، گفت: ساماندهی اسکان گردشگران و ویلاهای اجاره‌ای و نیز ضابطه‌مند کردن آن‌ها ممکن است در رسیدن به این هدف بسیار تأثیرگذار باشد.

شجاعی عنوان کرد: بر همین اساس اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان در راستای بهبود وضعیت و کیفیت خدمات‌رسانی خانه مسافرها و همچنین ساماندهی و کنترل فعالیت تمامی مراکز اقامتی در سطح استان، نظارت مستمر انجام می‌دهد.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان با بیان این‌که اداره کل میراث فرهنگی استان آمادگی خود را برای صدور مجوز خانه‌مسافر با رعایت مقررات و ضوابط مربوطه اعلام می‌کند، از مسافران و گردشگران خواست تا با اقامت در اماکن دارای مجوز از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، امنیت و آرامش خاطر خود و خانواده را فراهم سازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز