خبرگزاری کار ایران

ایلنا از خوزستان خبر می‌دهد؛

آغاز رای گیری دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه اهواز، باوی، کارون و حمیدیه 

asdasd
کد خبر : ۹۶۶۳۱۵

رأی‌گیری برای انتخاب سومین نماینده حوزه انتخابیه اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعتی پیش همزمان با سایر نقاط کشور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، امروز جمعه ۲۱ شهریورماه رای گیری دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب سومین نماینده حوزه انتخابیه اهواز، باوی، کارون و حمیدیه از ساعتی پیش همزمان با سایر نقاط کشور در این چهار شهرستان آغاز شد.

رأی گیری از ساعت هشت صبح شروع و تا ساعت ۱۸ ادامه دارد و در صورت استقبال عموم مردم امکان تمدید به صورت محدود در نظر گرفته شده است.

رقابت در دور دوم بین شبیب جویجری که سابقه نمایندگی مجلس را در کارنامه خود دارد با احمد سراج است.

تعداد ۷۰۴ شعبه اخذ رای ثابت و سیار در چهار شهرستان تدارک دیده شده که سهم اهواز ۴۹۰، باوی ۷۸، کارون ۸۵ و حمیدیه ۵۱ شعبه است.

بر اساس مشاهدات عینی خبرنگار ایلنا از چند شعبه اخذ رای در اهواز در ساعت ابتدایی انتخابات حضور مردم کمرنگ تر از دور اول است و اثری از صفوف رای گیری دیده نمی شود. با توجه به گرمی هوا و شرجی بودن آن امکان اینکه بعضی از مردم شرکت در انتخابات را به ساعت های پایانی موکول کرده باشند زیاد است که این خود احتمال شلوغ شدن بعضی شعب در ساعت های پایانی و تمدید مهلت رای گیری را زیاد می کند.

طبق آمار ثبت احوال افرادی که متولد ۲۱ شهریور سال ۱۳۸۱ و ما قبل آن هستند می توانند در دور دوم‌ انتخابات شرکت کنند. همچنین افرادی مجاز به شرکت در انتخابات دور دوم هستند که دور اول در هر محلی که رای داده اند در همان حوزه ( در صورت کشیده شدن به دور دوم) رای بدهند. در شعبی که امکان ازدحام جمعیت وجود دارد ۲ صندوق رای مستقر شده است.

به گفته پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری اهواز یک روز قبل از انتخابات تمام شعب اخذ رای ضد عفونی شده اند و به منظور تسریع در زمان اخذ رای از سوی شهروندان و همچنین رعایت اصول بهداشتی ثبت اثر انگشت افراد در این مرحله از انتخابات لغو شده است.

جمال عالمی نیسی فرماندار اهواز نیز از مردم خواست با ماسک و حتی خودکار شخصی در انتخابات شرکت کنند.

برگزاری این انتخابات به صورت الکترونیکی و با توجه به شرایط کرونایی می توانست محک خوبی برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ باید.

قرار بود مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۹ فروردین برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا و خطرات ناشی از آن برگزار نشد.

در دور اول انتخابات حوزه انتخابیه اهواز، باوی، کارون و حمیدیه سید کریم حسینی با ۹۹ هزار و ۱۰۶ رای به عنوان نفر اول و مجتبی یوسفی با ۶۵ هزار و ۹۲۳ رای به عنوان نفر دوم به یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی راه یافتند و شبیب جویجری با ۴۱ هزار و ۲۳۷ رای و احمد سراج با ۳۷ هزار و ۹۳۴ رای از راه یافتگان به دور دوم انتخابات هستند.

آغاز رای گیری دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه اهواز، باوی، کارون و حمیدیه 

انتهای پیام/
سروش یوسفی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز