خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آبفا استان خوزستان خبر داد:

فاز دوم طرح آب‌رسانی به روستای غیزانیه به بهره‌برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۹۶۴۱۴۹

مدیرعامل آبفا خوزستان از بهره‌برداری رسمی فاز دوم پروژه آب‌رسانی به غیزانیه و بهره‌برداری فاز سوم آن به‌صورت آزمایشی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، صادق حقیقی پور امروز یکشنبه ۱۶ شهریورماه در حاشیه بهره‌برداری از فاز دوم پروژه آب‌رسانی به روستاهای بخش غیزانیه و همچنین بهره‌برداری آزمایشی از فاز سوم آن، اظهار کرد: فاز دوم آب‌رسانی به‌منظور هدایت خط انتقال آب از تأسیسات روستای صُفیره تا نزهه و دیگر روستاها به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل آبفا استان گفت: این پروژه شامل اجرای ۲۰ کیلومتر خط انتقال به قطر ۶۰۰ میلی‌متر و تکمیل هشت کیلومتر خط، به قطر ۵۰۰ میلی‌متر و توسعه ایستگاه تقویت فشار نزهه است که باعث افزایش ظرفیت چهار برابری انتقال آب و تقویت فشار صُفیره خواهد شد.

حقیقی با اشاره به فاز سوم پروژه آب‌رسانی به بخش غیزانیه، افزود: پروژه فاز سوم، وابستگی به تأسیسات کم توله را برطرف می‌کند. این طرح با کارگذاری ۳۰ کیلومتر خط انتقال پلی‌اتیلن به سایز ۴۰۰ و ۳۱۵ میلی‌متر به انجام رسید.

وی بابیان اثرگذاری این طرح اضافه کرد: این طرح با اعتباری بالغ‌بر ۳۵۰ میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت و در آب‌رسانی به ۲۴ روستای بخش غیزانیه اثرگذار خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با اجرای فاز دوم، ۵۰ روستا آب پایدار خواهند داشت و با بهره‌برداری رسمی از فاز سوم، این تعداد به ۸۰ روستا افزایش پیدا خواهد کرد.

گفتنی است؛ به‌منظور احداث این طرح، ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز