خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز بهداشت گتوند خبر داد:

وضعیت زرد در گتوند؛ اما ناپایدار/ تعداد ۴۷ نفر از کادر درمان به کرونا مبتلا شدند

asdasd
کد خبر : ۹۵۸۷۸۷

رئیس مرکز بهداشت شهرستان گتوند، ضمن اعلام وضعیت زرد در گتوند و تأکید بر رعایت پروتکل‌ها و ناپایدار بودن وضعیت، از ابتلای 47 نفر از کادر درمان این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، امروز دوشنبه سوم شهریورماه، یاسر صیدی پور در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: از آغاز راه‌اندازی واحد نمونه‌گیری ویروس کرونا، در مرکز ۱۶ ساعته مراقبت‌های تنفسی این شهرستان، از ۲۱۰۰ هزار نفر نمونه‌گیری شد که نتیجه ۴۲ درصد از این افراد مثبت کرونا بوده.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان گتوند افزود: از بین مجموع ۸۸۳ نفر مبتلا به کرونا در این شهرستان،۵۱ درصد آن را آقایان و ۴۹ درصد از آن را خانم‌ها تشکیل دادند که ۱۹ درصد بستری و ۸۱ درصد به‌طور سرپایی رفع‌ورجوع شدند که در این بین ۴۷ نفر از کادر بهداشت و درمان هم از ابتلا به این ویروس، در امان نبودند اما خوشبختانه رخت عافیت به تن کردند.

بر اساس آمارهای داده شد در این گفت گو، تاکنون ۳۷ نفر در اثر ابتلا به این ویروس در شهرستان گتوند، جان خود را از دست دادند که شهرهای گتوند با ۱۳ نفر و ترکالکی با  ۸ مورد،بیشترین آمار فوت‌شده‌ها را به خود اختصاص داند.

صیدی پور در ادامه با اشاره به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: از هفته اول مردادماه، روند ابتلا به بیماری کرونا در این شهرستان، سیر نزولی به خود گرفته است و از وضعیت قرمز به وضعیت زرد تغییر شرایط داشتیم. متأسفانه مردم با دیدن این شرایط، در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک با حساسیت و جدیت کمتری برخورد می‌کنند درحالی‌که نباید این تصور وجود داشته باشد که ویروس کرونا از بین رفته است چراکه باوجود این تصور، مجدداً دچار بحران خواهیم شد.

 رئیس مرکز بهداشت گتوند اضافه کرد: در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، عدم استفاده همگانی از ماسک، برگزاری مراسمات عزا و عروسی قطعاً در فصل پائیز خطر افزایش ابتلا به ویروس کرونا بیشتر خواهد شد.

اشاره به انتقال بیماری از طریق رفت آمده‌ای اداری و مراکز دولتی از دیگر مباحث این گفت وگو بود که بعضاً در مواردی کنترل تجمعات در این مراکز بسیار سخت و دشوار هست، همچون بانک‌ها و دفاتر پیشخوان، که مردم به بهانه‌های مختلف رجوع می‌کنند احتمال انتقال بیماری بیشتر خواهد شد.

صیدی پور در ادامه گزارشی از بازدیدهای شبکه ارائه کرد و توضیح داد: از آغاز شیوع کرونا، تعداد 11هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، کارگاه‌ها و اصناف به‌عمل‌آمده، که ۷۲ مورد از این اماکن به علت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی با دستور قضائی پلمب شدند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان گتوند در پایان با تأکید بر دلیل عدم دسترسی به واکسن یا درمان قطعی ویروس کرونا، توصیه کرد: در این مدت باید سبک زندگی‌ها دست‌خوش تغییرات شود و به استفاده مداوم از ماسک، عدم شرکت در مراسم و تجمعات، فاصله‌گذاری اجتماعی و شستشوی مرتب دست‌ها توجه و دقت نظر بیشتری داشته باشیم تا ضمن حفظ سلامتی خود و خانواده از انتشار این ویروس جلوگیری شود.

 

انتهای پیام/
مریم انصاری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز