خبرگزاری کار ایران

نماینده عالی دولت در استان:

فاز دوم پروژه ۵۵۰ هزار هکتاری حوزه آبریز کارون خوزستان تخصیص اعتبار شد

asdasd
کد خبر : ۹۵۸۲۹۲

استاندار خوزستان، از تخصیص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به‌منظور شروع فاز دوم پروژه حوزه آبریز کارون خبر داد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، امروز یکشنبه دوم شهریورماه غلامرضا شریعتی در یک گفت وگوی رادیویی، در توضیح طرح ۵۵۰ هزار هکتاری اظهار کرد: مسئله تخصیص آب به فاز دوم‌ پروژه در حوزه آبریز کرخه، مارون، شاهوور و سایر حوزه‌ها مشکلی وجود ندارد و با وزارت جهاد کشاورزی و نیرو توافقاتی صورت گرفته است اما در حوزه آبریز کارون، توافقات تخصیص آب هنوز صورت نگرفته است.

استاندار خوزستان افزود: فاز دوم این طرح، ۲۵۰ هزار هکتار بوده که عمده آن بهبود طرح و قسمتی از آن مربوط به توسعه هست که در شمال استان واقع شده است، اما به دلیل دیده نشدن این توسعه در فاز دوم، این اقدام در فاز اول صورت خواهد گرفت.

 شریعتی تصریح کرد: توافق تخصیص آب به فاز دوم، توسط وزارت نیرو تائید نشده است و در حال پشت سر گذاشتن مباحث کارشناسی است و زمزمه‌هایی مبنی بر کاهش حجم این پروژه هم به گوش می‌رسد، که به دلایل اقتصادی و اجتماعی این کار به صلاح استان نخواهد بود.

عالی‌ترین مقام دولت در استان، از تکمیل ۳۰۰ هزار هکتار در فاز اول و از ادامه آن را در فاز دوم خبر داد.

وی در پایان با بیان اینکه بعد از نهایی شدن تخصیص آب به فاز دوم این‌ پروژه، پیگیر اعتبارات مالی آن خواهیم شد، اضافه کرد: فاز اول از صندوق توسعه ملی تأمین اعتبار شد و در فاز دوم نیز یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بودجه برای شروع تخصیص داده شده است اما مبلغ مورد نیاز این پروژه خیلی بیشتر از این مقدار است و در حال حاضر، مشغول مذاکره با سازمان برنامه‌وبودجه کشور، برای تأمین اعتبار از منابع دیگر هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز