خبرگزاری کار ایران

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز:

وضعیت قرمز همچنان بر دو شهر خوزستان حاکم است/ حفظ سیر نزولی منوط به رعایت پروتکل‌ها/ انتقاد از بی‌توجهی برخی موکب‌ها در رعایت نکات بهداشتی

asdasd
کد خبر : ۹۵۷۸۱۹

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز، ضمن تشریح آخرین وضعیت شیوع کرونا در خوزستان و تأکید بر حفظ سیر نزولی و راهکارهای آن، از بی‌توجهی و عدم رعایت برخی موکب ها در پخش نذورات و تجمعات انتقاد کرد.

 به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز، دکتر فرهاد ابول نژادیان در تشریح آخرین وضعیت ویروس کرونا در استان، اظهار داشت: بر اساس آخرین گزارش‌های اعلام شده، درحالی‌که 12 شهر از استان در وضعیت سفید قرار دارند و ۲ شهر در وضعیت زرد هستند و 4 شهر دیگر پوشش نارنجی به خود گرفته اند اما در شهرهای مسجدسلیمان و آغاجری، وضعیت قرمز همچنان بر شهر حاکم است.

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز، توضیح داد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد کل مبتلایان بستری شده در استان ۲۳ نفر معرفی شدند که از این تعداد ۱۱ بیمار در محدوده دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور، 5 بیمار در محدوده دانشگاه علوم دزفول، 4 مبتلا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی آبادان و 3 بیمار در دامنه کاری دانشگاه علوم پزشکی بهبهان بودند و از دانشگاه علوم پزشکی شوشتر هم گزارش‌های ارسالی، حکایت از آن دارد که در این زمان مشخص، هیچگونه ابتلا جدیدی نداشتیم.

ابول نژادیان تصریح کرد: هم‌اکنون در بخش‌ عادی بیمارستان‌ها، به‌طورکلی 260 مبتلا به ویروس کرونا، بستری هستند که از این تعداد 135 مبتلا در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) و 34 بیمار در وضعیت اینتوبه (عبور لوله از دستگاه تنفسی) به سر می‌برند.

رعایت فاصله فیزیکی، استفاده مکرر از ماسک، توجه به مسائل بهداشتی و جدی گرفتن آنها، ازجمله تأکیدات عالی‌ترین مقام دانشگاه علوم پزشکی اهواز بود و حفظ سیر نزولی در استان را، منوط به توجه و رعایت این الزامات دانست و به فرارسیدن نخستین دهه محرم اشاره کرد و جدی گرفتن خود مراقبتی در این دهه را یادآوری کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز، در ادامه ضمن ابراز نگرانی از موکب‌های پخش نذورات، از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت و اضافه کرد: متأسفانه گزارش‌های میدانی حاکی از راه‌اندازی موکب‌هایی دارد که اقدام به پخش چای، قهوه و مواد غذایی می‌کنند و درعین‌حال استفاده از ماسک در بین آنها بسیار کم دیده‌شده درحالی‌که ایجاد تجمع می‌کنند، لذا باید هر چه سریع‌تر به این مسئله ورود شود و مانع از ایجاد تجمع و توزیع نذورات شد.

این مقام دانشگاهی، در پایان خاطرنشان کرد: نباید اجازه داده شود که خارج از ضوابط پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا، اقدامی صورت گیرد، چرا که رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) نیز فرمودند: باید مصوبات ستاد کرونا، معیار عمل در ایام محرم قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز