خبرگزاری کار ایران

شریعتی خبر داد ؛

ابراز خرسندی رئیس‌جمهور و وزارت بهداشت از موفقیت خوزستان در کنترل بیماری کرونا /ضرورت تمهیدات لازم برای سلامت دانش آموزان در سال جدید

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۲۶۹

استاندار خوزستان گفت: با توجه به آغاز سال تحصیلی از نیمه شهریورماه تمام تدابیر لازم برای حفاظت از دانش آموزان و معلمان و کادر آموزشی باید اتخاذ شود.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی استانداری استان، نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا امروز شنبه ۲۵ مردادماه به ریاست غلامرضا شریعتی در محل استانداری برگزار شد.

استاندار خوزستان، در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره فرماندار فقید اندیکا اظهار کرد: تا زمانی که واکسن مطمئن در دسترس عموم نباشد، تنها راه موجود پیشگیری از سرایت آن‌هم باهمت مسئولان و همراهی مردم است  چراکه بدون همکاری مردم مجدداً وضعیت قرمز و بحرانی و کنترل بیماری سخت خواهد شد.

شریعتی عنوان کرد: پس از گذشت 2 ماه از روزهای سخت کرونا و شرایط قرمز هم‌اکنون به شرایط اردیبهشت‌ماه برگشته‌ایم و متأسفانه با بررسی نمودارها به نظر می‌رسد دچار غفلت شده‌ایم و این امر مایه نگرانی است به‌ویژه در شهرستان‌های بهبهان و آغاجاری، آمار مبتلایان رو به افزایش است و لازم به مراقبت‌های جدی‌تر است.

او در ادامه از فرارسیدن فصل پائیز گفت و افزود: باید با توجه به در پیش بودن فصل پاییز از تجربیات استان‌های دیگر بهره‌مند شویم تا با اوج گیری کرونا مقابله کنیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: اعلام وضعیت سفید در استان، موجب کاهش رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی شده است و نباید این رویه حکم‌فرما شود و به‌هیچ‌وجه نباید احساس کنیم که شرایط به روند عادی برگشته است.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به آغاز سال تحصیلی خاطرنشان کرد: با توجه به آغاز سال تحصیلی از نیمه شهریورماه تمام تدابیر لازم برای حفاظت از دانش آموزان، معلمان و کادر آموزشی اتخاذ شده است. در ایام محرم همه باید به دستورالعمل‌های ستاد مدیریت کرونا، تمکین کرد و درعین‌حال آئین‌های عزاداری و سوگواری با در نظر گرفتن اصول پیشگیری از شیوع بیماری برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: مسئولان وزارت بهداشت در ستاد ملی مدیریت کرونا، از روند کنترل بیماری و آمارهای استان خوزستان، ابراز خرسندی کردند و این امر ثمره همکاری همه بخش‌ها و عموم مردم بوده است و باید آن را حفظ کنیم، و در کلام رئیس‌جمهور هم نیز موفقیت خوزستان ذکر شد به همین خاطر، موظف هستیم که از این وضعیت صیانت نماییم.

وی تأکید کرد: از همه مسئولان تقاضا می‌کنیم با همان جدیت، مدیریت بیماری را در پیش گیرند. ما این شرایط را آسان و ارزان به دست نیاوردیم و در این راه تعدادی از هم استانی‌ها ازجمله کادر درمانی و حتی فرماندار شهرستان اندیکا را از دست دادیم اما درعین‌حال نقدهای عنوان شده هم باید موردتوجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: در روزهای آینده، گرامیداشت مقام پزشک را در پیش خواهیم داشت و انتظار می‌رود زحمات بی‌شائبه پزشکان و کادر درمانی پاسداشت شود.

وی در پایان گفت: مواد موردنیاز نیز برای تولید ماسک با جدیت تأمین شود تا مشکلی بابت تولید ماسک به میزان کافی نداشته باشیم و همچنین در کنار تولید باید بر قیمت آن‌هم نیز نظارت شود تا بالاتر از قیمت مصوب عرضه نشود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز