خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل ناحیه صنعتی شهر خودرو خلیج‌فارس:

پروژه ناحیه صنعتی خلیج‌فارس اشتغال 20 هزار نفر را تأمین خواهد کرد

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۰۲۸

مدیرعامل ناحیه صنعتی خلیج‌فارس، از ظرفیت تولید این پروژه، اهمیت احداث و اشتغال‌زایی 20 هزارنفری این طرح خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، حسن صبحه روز گذشته -جمعه۲۴مردادماه- در جمع خبرنگاران از پروژه ناحیه صنعتی، خدماتی و نمایشگاهی خلیج‌فارس گفت و اظهار داشت: کلنگ این‌ مجموعه در سال ۹۴ در زمینی به مساحت ۳۰۰ هزار مترمربع باهدف صنعتی، خدماتی و نمایشگاهی به زمین خورد که احداث زیرساخت آن در مدت 2 سال شکل گرفت.

مدیرعامل ناحیه صنعتی خلیج‌فارس عنوان کرد: صدور مجوز در خوزستان، توسط ۱۴ ارگان انجام می‌شود  و با توجه به آب و هوای این استان و عدم حمایت از سوی سرمایه‌گذار، کمتر‌ کسی با این شرایط از این قبیل کارها استقبال می‌کند و این پروژه هم با توجه به دیر بازده بودن، سرمایه‌گذار طی هشت الی ۹ سال به سرمایه خود خواهد رسید.

او می‌گوید: این مجموعه به تولید قطعات خودرو اختصاص دارد و زمین آن به همراه سوله با همه امکانات به یک فرد صنعتگر تعلق خواهد گرفت و اقساط خود را بعد از گذشت 6 ماه و بدون بهره بانکی ظرف مدت 84 ماه پرداخت کند اما در قبال آن باید متعهد شود که نیروی خود را فقط از استان خوزستان جذب کند.

صُبحه با اشاره به فاز خدماتی مجموعه خلیج‌فارس، بیان کرد: بیش از ۵۰ درصد پروژه، ارائه خدمات‌رسانی در فاز صنعتی است و در فاز نمایشگاهی هم ۲ هزار و ۸۰۰ مترمربع فضا وجود دارد که صنعتگران، تولیدات خود را به متقاضیان ارائه خواهند داد.

مدیرعامل ناحیه صنعتی خلیج‌فارس، افزود: استان خوزستان از لحاظ دانش صنعت ضعیف است و هیچ کارخانه‌ای به جهت ساخت و تأمین قطعات خودرو در این استان فعالیت ندارد به همین جهت یک مجتمع 6 طبقه به‌منظور تأسیس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای برای فاز صنعتی و آموزش نیروها به صورت رایگان در نظر گرفته خواهد شد.

وی گفت: دانش این کار از چندین کشور، با هدف اشتغال‌زایی گرفته شده است و از استانداری و دادگستری خوزستان هم خواسته شد است که برای اثبات صداقت کاری، یک ناظر مشخص کنند تا بر کارهای مجموعه نظارت داشته باشد.

 وی با اشاره به اشتغال‌زایی این کارخانه توضیح داد: در این مجموعه 63 سوله صنعتی تدارک دیده شده که با جذب ۳۰ نفر در هر سوله، در مجموع ۲ هزار نفر به‌صورت مستقیم در بخش صنعتی و 800 نفر در فاز خدماتی به‌کارگیری خواهند شد. این پروژه بدون دریافت تسهیلات توانایی اشتغال‌زایی برای ۴ هزار نفر به‌صورت مستقیم و حدود ۱۶ هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم را دارد.

وی در پایان گفت: این مجموعه از نظر زیرساختی تا به امروز، با هزینه کرد 360 میلیارد ریال، حدود ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و بعد از بهره‌برداری در نظر دارم که در فاز نمایشگاهی جوانانی که قدرت خرید ملک در سطح شهر را ندارند را ایجاد انگیزه کنم و در این مجموعه یک نمایشگاه به مدت ۵ سال  به‌صورت رهن در اختیار آنها قرار داده خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/
سروش یوسفی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز