خبرگزاری کار ایران

صبح امروز صورت گرفت؛

واگذاری تأسیسات تلمبه‌خانه غرب کارون به شرکت نفت و گاز اروندان

asdasd
کد خبر : ۹۵۳۴۴۲

تحویل و تحول تأسیسات و عملیات راهبری تلمبه‌خانه غرب کارون، با ظرفیت انتقال روزانه ۴۶۰ هزار بشکه نفت خام سنگین و ۲۵۴ هزار بشکه نفت خام سبک به مبادی صادراتی به‌طور رسمی برگزار شد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان، فاز نخست زنجیره انتقال نفت میادین غرب کارون، به‌طور رسمی از امروز افتتاح و در پی آن در یک نشست رسمی تحویل و تحول تأسیسات و عملیات راهبری تلمبه‌خانه غرب کارون از شرکت متن به شرکت نفت و گاز اروندان واگذار شد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان، در این نشست با اشاره به واگذاری راهبری این تلمبه‌خانه به این شرکت اظهار کرد: وظیفه ذاتی شرکت اروندان، راهبری تولید میادین غرب کارون است و طبق برنامه ریزی های ابلاغ شده موظف هستیم میادین غرب کارون و تلمبه‌خانه را به تدریج تحویل و در دست بگیریم.

جهانگیر پورهنگ گفت: خوشبختانه تعامل بسیار خوبی بین دو شرکت متن و اروندان رقم خورد است و همگی در خانواده شرکت ملی نفت ایران، توسعه و راهبری این میادین مهم را عهده‌دار هستیم و برای توسعه اقتصادی کشور تلاش خواهیم کرد.

در ادامه این نشست مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن)، تلمبه‌خانه غرب کارون را به‌عنوان گلوگاه مهم صادرات نفت میادین غرب کارون عنوان کرد و افزود:  در حال حاضر فاز اول این طرح با  ظرفیت ۷۰۰ هزار بشکه آماده است و در فاز دوم به بیش از یک میلیون بشکه خواهد رسید.

تورج دهقانی اضافه کرد: بخش عمده تجهیزات این طرح توسط سازندگان و پیمانکاران ایرانی آماده شده است و امروز شاهد به ثمر رسیدن زحمات این عزیزان هستیم؛ و این تعامل و ارتباطات باعث شده بتوانیم شاهد تداوم روند توسعه‌ای در غرب کارون باشیم.

گفتنی است که؛ با اجرای این پروژه که از مدت ‌ها پیش عملیاتی شده است، انتقال روزانه ۴۶۰ هزار بشکه نفت خام سنگین و ۲۵۴ هزار بشکه نفت خام سبک را از میادین غرب کارون، به مبادی صادراتی امکان پذیر کرده است.

در تشریح این طرح می‌توان گفت؛ انتقال نفت آزادگان شمالی، آزادگان جنوبی، یادآوران و دارخوین به تلمبه‌خانه غرب کارون، انتقال نفت یاران شمالی به واحد بهره‌برداری جفیر و سپس تلمبه‌خانه غرب کارون، ظرفیت‌سازی برای پمپاژ بیش از ۷۰۰ هزار نفت سبک و سنگین در تلمبه‌خانه غرب کارون، احداث خط انتقال نفت سنگین تا کریت‌کمپ و سپس انتقال آن به‌صورت خطی تا تلمبه‌خانه امیدیه و همچنین برقراری اتصال تا بوستر اهواز، احداث خط انتقال نفت سبک تا کریت‌کمپ و ادامه خط تا تلمبه‌خانه امیدیه و احداث خط انتقال نفت سنگین تا پایانه صادراتی بهرگان و برقراری اتصال تا تلمبه‌خانه و مخازن ذخیره‌سازی گوره از فعالیت‌های انجام شده در این طرح به شمار می‌رود.

واگذاری تأسیسات تلمبه‌خانه غرب کارون به شرکت نفت و گاز اروندان

واگذاری تأسیسات تلمبه‌خانه غرب کارون به شرکت نفت و گاز اروندان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز