خبرگزاری کار ایران

صبح امروز صورت گرفت؛

تجمع کارگران کارخانه تفکیک زباله اهواز مقابل سازمان پسماند /کارگران: امسال حقوق نگرفتیم/ تفکیک زباله‌های بیمارستانی بدون وسایل بهداشتی

asdasd
کد خبر : ۹۵۳۱۳۶

کارگران کارخانه تفکیک زباله صُفیره اهواز، با اعتراض به عدم پرداخت معوقات، حق بیمه و همچنین عملکرد پیمانکار این کارخانه، امروز در مقابل سازمان پسماند دست به تجمع زدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، امروز چهارشنبه ۲۲ مردادماه کارکنان کارخانه تفکیک زباله صُفیره با تجمع مقابل ساختمان شهرداری اهواز، خواستار پرداخت حقوق های معوقه خود و بازگشت به کار شدند.

یکی از کارکنان کارخانه تفکیک زباله صُفیره در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار کرد: هر ساله با تغییر پیمانکار، وضعیت پرداختی ها بدتر می‌شود و از فروردین سال جاری هم نیز کارکنان هیچ حقوقی دریافت نکرده‌اند.

او می‌گوید: سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز و مسئولان باید جوابگو باشند، چرا پیمانکار هایی را بکارگیری کردند که توان پرداخت حقوق کارکنان را ندارند؟ هر سال با نزدیک شدن به عید نوروز و پرداخت عیدی و سنوات، پیمانکار تغییر می‌کند تا مجبور به پرداخت آن ها نشود و 220 کارگر را شرمنده خانواده هاشان می‌کنند.

یکی دیگر از گلایه های کارگران پسماند، عدم افزایش حقوق و عدم پرداخت حق بیمه آن ها است که این کارگر در تشریح این موضوع، عنوان کرد: با افزایش حقوق در سال جاری طبق قانون، دریافتی ما به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد رسید اما پیمانکار ادعا می‌کند که تنها می‌تواند ۲ میلیون تومان پرداخت کند. حق بیمه هم 4 ماه است که پرداخت نکرده است.

وی در ادامه از بدعهدی مسئولان گفت و افزود: بسیاری از مسئولان وعده پیگیری دادند اما از این وعده 2 ماه گذشته و پیمانکار هم جوابگو کارگران نیست. مسئولان باید بدانند که کار ما از حساسیت بالایی برخوردار است و اگر دست از کار بکشیم، شهر با مشکلات بزرگی روبه‌رو خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در این روزهای کرونایی، هیچگونه ابزار و وسایل بهداشتی در اختیار کارکنان قرار ندادند که در پی آن حدود ۳۵ نفر به کرونا مبتلا شدند در حالی که تفکیک زباله های بیمارستانی برعهده ما نیست، سُرُم و سُرنگ های بیمارستان همراه با زباله ها به کارخانه وارد می‌شوند و تفکیک آن ها بسیار خطرناک است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز