خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

کارکنان آبفا روستایی خوزستان در سال جاری هیچ حقوقی دریافت نکرده اند/ گفتند حق بیمه را از جیب بدهیم، اما با کدام پول؟/ همه پرسنل بدون حق بیمه و بدون دفترچه بیمه هستند

asdasd
کد خبر : ۹۵۰۶۸۴

یکی از کارکنان آبفا روستایی خوزستان، در این گفت و گو ضمن اشاره به مشکلات مالی و بیمه ای خود و همکارانش، گفت: مسئولان از وضعیت فعلی ما خبر دارند ولی پیگیری نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، یکی از کارکنان آبفا روستایی استان در خصوص مشکلات این شرکت به خبرنگار ایلنا، گفت: همه کارکنان فقط تا پایان سال گذشته حقوق دریافت کردند و از مطالبات سال جاری، هیچ‌کدام پرداخت نشده است.

او می‌گوید: بنا بود با طرح یکپارچه‌سازی منابع، آبفا روستایی و شهری ادغام شوند تا پرداختی کارکنان شرایط بهتری پیدا کند اما با این کار وضعیت وخیم تر شد و همه کارکنان از لحاظ مالی در مضیقه هستند و بعضاً خارج از زمان کاری برای امرار و معاش و حقوق های ناچیز کار می‌کنند، حتی بعضی از همکاران به خاطر فشارهای مالی و برای رفع گرفتاری و بدهی هایی که دارند مجبور به فروش ماشین زیر پایشان شدند.

این کارگر عنوان کرد: بیمه درمانی درستی نداریم و بیش از ۲ سال هست که حق بیمه به ما پرداخت نشده است و حالا جدیداً اعلام کردند با پرداخت حق بیمه "دی" از جیب خودمان هزینه کنیم و بعد فاکتور هزینه را به شرکت ارائه بدیم تا هزینه های صورت گرفته پرداخت شود اما وقتی هیچ گونه حقوق و دریافتی تا الآن نداشته ایم با کدام پول حق بیمه پرداخت کنیم؟ وقتی که از عهده خرج و مخارج زندگی بر‌نمی‌آییم، چطور میتوانیم حق بیمه پرداخت کنیم؟

باوجود اینکه از این شرایط در سختی و گرفتاری هستیم اما ذره‌ای از خدمت به مردم روستا عقب‌نشینی نکرده ایم، الآن چهار سال هست که سنوات پرداخت نشده و مسئولان هم از وضعیت فعلی آبفا روستایی خبر دارند ولی متاسفانه پیگیری نمی‌کنند.

او تأکید کرد: حدود یک ماه پیش بعد از گذشت این همه مدت، حقوق ماه های بهمن و اسفند سال گذشته، پرداخت شد آن هم نه به‌طور یکجا، بلکه در مدت 3 هفته واریز کردند.

او در ادامه گفت: در حال حاضر هیچ یک از کارکنان دفترچه بیمه درمانی ندارند و مراکز درمانی هم حاضر به پذیرش "بیمه آرمان" نیستند و باید هزینه های درمان را به‌صورت آزاد پرداخت کنند.

این کارگر آبفا به زیر پوشش پیمانکار رفتن هم مورد نقد قرار داد و اعتقاد داشت که این طرح و ساماندهی اساسا" اشتباه است و ضمن بیان این پرسش که چرا نیروهای طرحی با این همه سبقه کاری، باید زیر نظر پیمانکار قرار بگیرند، این امر را تنزل شغلی استدلال کرد.

گفتنی است؛ مدیرعامل آبفا خوزستان، حاضر به پاسخگویی نشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز