خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان:

اولین جلسه شورای عالی تعاون در خوزستان برگزار شد/ شورای عالی تعاون، طرحی با قواره ملی

asdasd
کد خبر : ۹۵۰۲۴۵

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، از برگزاری اولین شورای عالی تعاون در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، ارسلان غمگین، امروز، چهارشنبه ۱۵ مرداد ماه در اولین جلسه شورای عالی تعاون در خوزستان که به ریاست غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان و دبیری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان و با حضور جمعی از مدیران اجرایی استان در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: سند توسعه تعاون که مصوبه هیات وزیران در سال ۹۲ بوده، یکی از مهترین اسناد بالادستی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که به اهمیت بخش تعاون و توسعه کمی و کیفی آن توجه ویژه ای کرده است.

وی افزود: در این سند وظایفی به دستگاه های اجرایی استان ها تکلیف شده است که باید برای توسعه تعاون قدم بردارند و نسبت به این بخش اولویت ها را رعایت کنند.

غمگین با اشاره به اینکه این شورا با توجه به ضرورتش باید سال ها پیش شکل می گرفت، تصریح کرد: بیش از پنج هزار تعاونی فعال در خوزستان وجود دارد و در قانون نیز به صراحت آمده که ۲۵ درصد اقتصاد باید توسط تعاونی ها اداره شود به همین منظور شورای عالی تعاون می تواند محل مناسبی برای تصمیم گیری های کلان در خصوص تعاونی ها به جهت افزایش رشد اقتصادی در جامعه باشد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ادامه داد: با موافقت وزارت متبوع و همراهی و موافقت استاندار خوزستان، مراحل اجرایی این شورا پیش رفت و امروز اولین جلسه شورای عالی تعاون برای اولین بار در کشور، در خوزستان برگزار شد.

غمگین تکلیف دستگاه های اجرایی در سند توسعه را یک ضرورت دانست و خاطر نشان کرد: فعالیت بخش تعاون سالم ترین فعالیت در عرصه های اقتصادی است که همواره مورد عنایت و توجه مقام معظم رهبری نیز قرار دارد.

وی تعاون را بخشی از مولفه های اقتصاد عنوان کرد و گفت: در صورت اعتماد دولتمردان به حوزه تعاونی می توان قدم های موثر و مهمی را در شکوفایی این بخش از اقتصاد برداشت.

غمگین با اشاره به عضویت بیش از سه میلیون نفر در تعاونی ها، آن را یک جامعه مدنی گسترده تعریف کرد و گفت: تعاونی ها در خدمت شبکه نظام مند اقتصادی کشور هستند به همین دلیل مسائل تعاونی ها در استان همواره رصد می شود و لازم است با استفاده از ظرفیت قانونی مشکلات آن ها مرتفع شود.

غمگین عنوان کرد: تشکیل این شورا برای اولین بار در کشور، و در خوزستان نشان از توجه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به توسعه تعاونی ها دارد.

وی توجه به ساختار تعاونی ها را یک امر مهم دانست و اشاره کرد: بیش از ۹۹ درصد از فعالیت های صیدی، بیش از ۷۰ درصد از ساخت و سازها، بیش از ۵۰ درصد  حوزه حمل و نقل، بیش از ۴۰ درصد از توزیع کالاهای اساسی، بیش از ۷۰ درصد از فعالیت کشاورزی استان در حوزه تعاونی ها است که این امر نشان دهنده ظرفیت بالای این بخش در فعالیت های اقتصادی استان است.

مدیر کل تعاون کار در ادامه با دعوت همه مدیران به مطالعه سند توسعه بخش تعاون وظایف محوله به این سازمان ها را یک تکلیف اجرایی برشمرد و افزود: تعاون انگیزه لازم برای ورود به عرصه های مهم اقتصادی استان را دارد و همواره امین ترین شبکه اقتصادی است.

وی تأکید کرد: اگر هر دستگاه اجرایی فقط ١٠ درصد از تعهداتش را انجام دهد، تعاونی ها به شکل قابل توجهی احیا خواهند شد؛ یکی از اهداف اصلی شورای عالی تعاون جلوگیری از سرگردانی تعاونی ها است.

غمگین با اشاره به اینکه اعضای شورا بر اساس سند توسعه انتخاب و احکامشان توسط استاندار امضا شده است، یادآور شد: برای ایجاد زنجیره تأمین در تعاونی ها علاوه بر همکاری تمام دستگاه هایی که در سند توسعه تعاون هیئت وزیران بر آن ها تکلیف شده است، ما نیز میان حوزه های مدیریت تعاون، اشتغال و روابط کار برای ارتقاء سطح تعاونی ها کمیته‌ای خاص ایجاد خواهیم کرد و همچنین برای استفاده مؤثر از ظرفیت تعاونی های بومی، یکی از مهم‌ترین پیشنهادات ما تأمین اقلام ضروری شرکت ها و ادارات، در جهت احیا تعاونی ها است.

گفتنی است شورای عالی تعاون استان برای نخستین بار در کشور و به همت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تشکیل شد و ریاست آن بر عهده استاندار و دبیر آن نیز مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی و دبیرخانه آن در اداره کل خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز