خبرگزاری کار ایران

مدیر اداره دامپزشکی شهرستان هندیجان خبر داد:

واکسیناسیون بیش از ۸۳ هزار رأس دام سبک در هندیجان/ مردم از خرید فرآورده های خام دامی پرهیز کنند/ کشتار دام فقط در کشتارگاه‌های مجاز صورت گیرد

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۵۶۷

مدیر اداره دامپزشکی شهرستان هندیجان، ضمن اعلام خبر واکسینه شدن بیش از 83 رأس دام سبک، از مردم تقاضا کرد جهت جلوگیری از ابتلا به بیماری‌ های مشترک انسان و دام از کشتار دام، غیر از کشتارگاه خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، روح اله قنواتی، ضمن اعلام واکسینه شدن بیش از 83 هزار رأس دام سبک در شهرستان هندیجان، اظهار کرد: در راستای وظایف محوله و صیانت از سرمایه های دامی منطقه، در چهار ماهه نخست سال جاری، بیش از 83 هزار رأس دام سبک توسط پرسنل دامپزشکی شهرستان هندیجان، به منظور پیشگیری از انواع بیماری های دامی از قبیل آبله و طاعون، نشخوارکنندگان کوچک واکسینه و همچنین تعداد 110 قلاده سگ در روستاها از بیماری هاری ایمن‌سازی شده‌اند.

وی گفت: برای عدم بروز انواع بیماری های دامی از قبیل سِل، بروسلوز و دیگر بیماری های مشابه، برنامه‌ های رصد، پایش و مراقبت به صورت مستمر و مداوم در سطح روستا ها و دامداری های هندیجان انجام می‌پذیرد و به زودی واکسیناسیون جمعیت دام سنگین علیه بیماری تب برفکی هم آغاز و اجرایی خواهد شد.

مدیر اداره دامپزشکی شهرستان هندیجان، ضمن تقاضا همکاری از روستائیان با گرو های دامپزشکی برای انجام واکسیناسیون گَله ها عنوان کرد: نظارت های مستمر و واکسیناسیون منظم از اولویت های اداره دامپزشکی بشمار می‌آید و از دامداران و روستائیان تقاضا می‌شود که همکاری لازم را با گروه های دامپزشکی برای واکسیناسیون گَله ها و ارائه خدمات بهتر، داشته باشند.

وی تأکید کرد: در این شرایط کرونایی، شهروندان ضمن رعایت پروتکل‌ های بهداشتی، و جهت جلوگیری از ابتلا به بیماری‌ های مشترک انسان و دام از قبیل بیماری کشنده تب کریمه کنگو، از کشتار دام در محل هایی غیر از کشتارگاه اکیداً خودداری کنند و گوشت قرمز موردنیاز خود را از مراکز مجاز و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه کنند.

قنواتی همچنین افزود: از خرید فرآورده های خام دامی نظیر گوشت، مرغ، ماهی و شیر از مراکز غیرمجاز پرهیز کنند و مایحتاج خود را از مراکز مجاز و تحت نظارت بهداشت دامپزشکی تأمین کنند.

 

انتهای پیام/
ناصر حکیمی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز