خبرگزاری کار ایران

به دستور مقام قضائی؛

ساختمان شبکه بهداشت و درمان بندرماهشهر از دست فرد تصرف کننده باز پس گرفت شد

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۴۹۴

دادستان بندر ماهشهر، گفت: ساختمان قدیم بیمارستان شهدا شهرستان بندر ماهشهر، با ورود دستگاه قضائی به بیت‌المال اودت داده شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مهدی محمدی اظهار داشت: ساختمان قدیم بیمارستان شهدا شهرستان بندرماهشهر، طی یک قرارداد به صورت اجاره‌ای به هتل و تالار عروسى تبدیل شده بود اما باوجود سر رسید قرارداد، ملک تخلیه نشد و در نهایت با اقدام قضائی و با دستور مقام قضائی از واحد اجرای احکام مدنی دادگاه عمومی حقوقی، ملک خلع ید شد.

دادستان عمومی و انقلاب بندر ماهشهر، گفت: ساختمان قدیم بیمارستان شهدا متعلق به شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرماهشهر است که حدود ۳۰۰ میلیارد تومان ارزش‌گذاری شده است که با حکم صادر شده این ساختمان مجدداً به شبکه بهداشت و درمان تحویل داده شد.

وی در تشریح جزئیات پرونده عنوان کرد: این ملک با متراژ یازده هزار و هفتصد و هجده متر زیربنا، در تاریخ 13 دی‌ماه سال 83 به مدت 5 سال تحت عنوان اجاره به یک فرد واگذار شد، اما در حالی که قرارداد طرفین پایان گرفته بود، مستأجر حاضر به تخلیه نشد و بعد از گذشت رایزنی های متعدد در نهایت این موضوع با شکایت مدیر شبکه بهداشت و درمان روبه‌رو شد و دستگاه قضائی پیگیری و رسیدگی این پرونده را در دستور کار قرار داد.

محمدی تصریح کرد: با  صدور حکم قطعی در محاکم حقوقی بندرماهشهر و تائید آن در دادگاه تجدیدنظر و همچنین در راستای احقاق حقوق عامه، روز گذشته فرد متصرف خلع ید و ملک به بیت‌المال اودت داده شد.

گفتنی است که خلع ید عنوان "دعوایی" است که صاحب یک مال غیرمنقول (خانه، مغازه یا زمین)علیه فردی که آن را تصرف کرده مطرح می‌کند و از دادگاه می‌خواهد که به روند تصرف غیرمجاز متصرف پایان دهد و ملک او را از تصرف وی خارج کند و تحویل او دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز