خبرگزاری کار ایران

شریعتی خبر داد:

تعطیلی ادارات و بانک های خوزستان تا پایان هفته/دمای بالای ۵۰ درجه و امکان قطع برنامه‌ریزی شده برق از فردا/کاهش تعداد مبتلایان و فوتی های ناشی از کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۴۵۵۱۱

استاندار خوزستان، ضمن اعلام تعطیلی ادارات و بانک های استان، از شکسته شدن رکورد مصرف برق و همچنین نحوه برپایی مراسمات ایام محرم و روز عرفه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، غلامرضا شریعتی امروز یکشنبه پنجم مردادماه، در حاشیه نشست استانی مدیریت بیماری ناشی از ویروس کرونا، اظهار کرد: تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا، بستری و فوتی های حاصل از این بیماری، در طی ۲۴ ساعت گذشته در استان، رو به کاهش بوده است.

وی گفت: در حال حاضر استان خوزستان، نخستین پیک این بیماری را پشت سر گذاشته، اما این سیر نزولی که به سمت آن در حال حرکت هستیم بدون شک، ناپایدار خواهد بود، چراکه اگر مردم پروتکل های بهداشتی را نادیده بگیرند و از ماسک استفاده نکنند، مجدداً وارد پیک دوم خواهیم شد و به دنبال آن هم تعداد مبتلایان افزایش خواهد داشت.

استاندار خوزستان، اضافه کرد: در حالی که در مسیر سیر نزولی در حرکت هستیم اما متأسفانه تعداد بیمارانی که در بخش مراقبت های ویژه، بستری هستند نسبت به کل مبتلایان زیاد است.

وی به ادامه رعایت پروتکل ها و شیوه نامه های بهداشتی تأکید کرد و گفت: مراسمات محرم و روز عرفه نیز با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و انجام پروتکل ها به‌صورت برنامه‌ریزی انجام خواهد شد.

شریعتی افزود: طبق پیش‌بینی های انجام گرفته توسط سازمان هواشناسی، فردا دمای هوا به‌صورت قابل ملاحظه‌ای بالا خواهد رفت و در ۱۸ شهرستان از استان، دمای هوا بالای ۵۰ درجه و در ۶ شهرستان هم، ۴۹ درجه را تجربه خواهیم کرد.

او در ادامه به نقل از مسئولان سازمان برق، عنوان کرد: فردا رکورد جدید  پیک مصرف برق شکسته خواهد شد و با توجه به شرایط استان و کشور، امکان خاموشی های برنامه‌ریزی شده وجود دارد.

استاندار خوزستان، در پایان توضیح داد: برای جلوگیری از فشار زیاد و فروپاشی سیستم برق استان و کشور، فردا دوشنبه ششم مردادماه، همه ادارات و بانک های استان تعطیل خواهد بود تا به شرایط پایدار در برق استان و کشور برسیم.

گفتنی است؛ که چهارشنبه هفتم و پنجشنبه هشتم‌ مردادماه نیز از قبل به دلیل افزایش دمای هوا تعطیل اعلام شده بود و با احتساب این، از فردا ادارات و بانک های استان، تا پایان هفته ی جاری تعطیل خواهد بود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز