خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان خبر داد:

احداث یک طرح آبخیزداری در شهرستان هفتکل/ در حال فراهم کردن تمهیدات لازم برای مقابله با کرونا در پائیز هستیم

asdasd
کد خبر : ۹۴۴۷۳۹

استاندار استان خوزستان، در حاشیه آئین کلنگ زنی یک طرح آبخیزداری در شهرستان هفتکل، ضمن برشمردن و اهمیت و لزوم اجرای این طرح، از آمادگی مقابله با ویروس کرونا، در فصل پائیز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان به نقل از روابط عمومی استانداری استان، غلامرضا شریعتی در آغاز عملیات اجرایی پروژه آبخیزداری در هفتکل، اظهار کرد: در دو سال اخیر به ویژه در یک سال گذشته، با اقدامات خوبی که توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان انجام شده است، احیای مجددی در ساخت سد های بتن غلتکی k6 و طرح های آبخیزداری صورت گرفته است.

وی گفت: در طول سال گذشته بیش از صد میلیارد تومان، در این پروژه ها هزینه شده است که با انجام این طرح ها، به صیانت و حفاظت از خاک و همچنین منابع آبی منطقه و استان، کمک خواهد شد و یکی دیگر از اهداف اصلی این طرح، جلوگیری از فرسایش خاک در اثر سیلاب های فصلی، کاهش خطرات ناشی از سیل، تقویت سفره های آب زیرزمینی و همچنین تأمین آب، جهت مصارف کشاورزی و دامداری است که ظرف مدت سه ماه با هزینه ۳ میلیارد و هشت‌صد میلیون تومان، به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار خوزستان، با اشاره به الزام و اهمیت این طرح ها تأکید کرد: اگر چنین طرح هایی اجرایی نشود باعث شُسته شدن خاک و از بین رفت آن خواهد شد و بعد از این، دلیل و انگیزه‌ای برای روستائیان به جهت ماندن در روستا وجود نخواهد داشت و با توجه به اهمیت و الزام اجرای این طرح ها ۲۸ پروژه آبخیزداری در دست ساخت هست که در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

او همچنین در حاشیه این مراسم از شرایط فعلی استان، در مقابله با ویروس کرونا صحبت کرد و گفت: استان خوزستان، در مقابله با ویروس کرونا، به سمت شیب نزولی در حال حرکت است و در طول ۲۰ روز گذشته تعداد بیماران کرونایی و همچنین بیماران سرپایی، کاهش نسبتاً خوبی داشته است.

شریعتی این وضعیت را به‌منزله رعایت نسبی شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری های اجتماعی توسط مردم دانست و تصریح کرد: توجه و رعایت پروتکل‌ها و همچنین عدم شرکت در تجمعات باید ادامه‌دار باشد چراکه در فصل پائیز با توجه به سرمای هوا و شیوع آنفلوانزا، ممکن است که با پیک دوم این بیماری مواجه شویم.

وی مطرح کرد: پیش از رسیدن به فصل پائیز باید اقدامات لازم، به‌منظور مقابله با ویروس کرونا، در دستور کار قرار گیرد و به همین منظور است که در حال افزایش تمهیدات لازم و فراهم نمودن تجهیزات بهداشتی بیشتر، ازجمله تخت های بخش مراقبت ویژه (ICU) و دستگاه های کمک تنفسی هستیم.

استاندار خوزستان، یادآوری کرد: تا زمانی که واکسن و یا داروی قطعی این بیماری، در دسترس قرار گیرد، باید همیشه وجود این ویروس را در کنار خودمان به خاطر داشته باشیم و باید به‌گونه‌ای زندگی کنیم که هم فعالیت های روزانه ادامه داشته باشد و هم از شیوع این ویروس با رعایت بهداشت پیشگیری کنیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز