خبرگزاری کار ایران

در جلسه پیگیری سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شهرستان اندیمشک مطرح شد؛

راه‌اندازی بندر خشک در اندیمشک توجیه اقتصادی دارد/ نباید تنها خود را در تنگه هرمز محدود کنیم

asdasd
کد خبر : ۹۴۱۱۲۴

استاندار خوزستان در جلسه پیگیری سرمایه‌گذاری در پروژه های شهرستان اندیمشک گفت: اهمیت و ضرورت بندر چابهار، برای اقتصاد کشور، بر هیچکس پوشیده نیست اما نباید خود را تنها در تنگه هرمز محدود کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان، غلامرضا شریعتی، در جلسه پیگیری سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شهرستان اندیمشک، اظهار کرد: راه‌اندازی بندر خشک در شهرستان اندیمشک،‌برای استان و کشور، ضروری است و ساخت این بندر با توجه به برخورداری استان از بندر بین‌المللی امام خمینی (ره)، توجیه اقتصادی هم خواهد داشت.

وی گفت: طی این چهار سال در پی تلاش‌ها و کار‌های شبانه‌روزی توسعه، پیشرفت و آبادانی قابل توجهی در حوزه‌های مختلف شهرستان اندیمشک، به دست آمده و اهمیت دادن به کار و تلاش از سوی مدیران شهرستان اندیمشک برای قرار گرفتن در این مسیر، یک الگوی قابل ستایش و ارزشمند بوده و باید تلاش شود تا این مهم در همه مناطق و شهرستان های استان به یک الگو تبدیل شود.

استاندار خوزستان با اشاره به ساخت بندر خشک در شهرستان اندیمشک، عنوان کرد:به‌رغم تعامل خوبی که استان همواره با شرکت راه‌آهن کشور دارد، اما برای راه‌اندازی این بندر کوتاهی شده؛ چراکه مقرر شد تا پس از مطالعه و توجیه اقتصادی، زیرساخت های اولیه برای ورود سرمایه‌گذار از سوی شرکت راه‌آهن فراهم شود اما متأسفانه باوجود پیگیری و جلسات متعدد، این مهم فراهم نشده است اما با تشکیل کمیته استانی، پیگیر تحقق آن خواهیم بود.

وی تأکید کرد: اهمیت و ضرورت بندر چابهار، با توجه به دسترسی به دریای عمان و برخورداری از شرایط پدافند غیرعامل برای اقتصاد کشور، بر هیچ‌کس پوشیده نیست اما نباید خود را تنها در تنگه هرمز محدود کنیم.

شریعتی افزود: بندر بین‌المللی امام خمینی (ره)، با توجه به شرایط کشور، ازلحاظ مسافت یکی از بنادر مهم برای کشور، بشمار می‌آید و راه اندازی بندر خشک در شهرستان اندیمشک، برای استان و کشور ضمن ضرورت، توجیه اقتصادی خواهد داشت و اقدامی مهم و ارزشمند محسوب می‌شود.

وی گفت: ظرفیت بندر امام خمینی (ره)، محدود و در حال تکمیل است و اگر این بندر بخواهد خود را در سال های آینده در صدر تأثیرگذاری و توسعه کشور حفظ کند، باید از داشتن یک بارانداز بهره‌مند شود به همین جهت، ساخت بندر خشک شهرستان اندیمشک، مهم و تأثیرگذار خواهد بود..

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز