خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان تأکید کرد:

لزوم کاهش آمار غرق شدگی ها با همکاری دستگاه‌های متولی/همه امکانات خود را برای جبران زحمات کادر درمان به‌کار گیریم

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۷۲۹

استاندار استان خوزستان در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی استان، به کاهش مرگ‌ومیر مادران، آمار غرق شدگی در استان و جبران زحمات کادر درمان و پزشکی، اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان، نشست شورای سلامت و امنیت غذایی استان، روز چهارشنبه ۲۵ تیرماه به ریاست غلامرضا شریعتی در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد.

در این جلسه غلامرضا شریعتی، پس از شنیدن گزارش مسئولان استانی، با اشاره به نرخ مرگ‌ومیر مادران، اظهار کرد: لازم است با یک برنامه‌ریزی علمی و منسجم تلاش کنیم تا شاخص مرگ‌ومیر مادران را در استان خوزستان، کاهش دهیم.

وی گفت: ارتقای تجهیزات درمانی و بالا بردن میزان سطح آگاهی شهروندان، در این زمینه مؤثر خواهد بود و باید تلاش کنیم که استان خوزستان، ازلحاظ شاخص مرگ‌ومیر مادران به وضعیت و شرایط بهتری برسد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: استان خوزستان، با توجه به دارا بودن بیشترین سطح آب جاری در کشور، و همچنین برخوردار بودن از سواحل و تفرجگاه های فراوان، آمار سوانح غرق شدگی در آن، رقم بالایی است.

وی افزود: شهرداری های استان به‌ویژه در شهرستان های دزفول، شوشتر و گتوند موظف به سالم سازی سواحل و تفرجگاه ها هستند که ضمن آموزش های لازم به‌منظور پیشگیری از حوادث احتمالی، گروه های امداد و نجات را در این مکان ها مستقر و تقویت کنند.

استاندار خوزستان اضافه کرد: اداره کل ورزش و جوانان هم در این مهم مسئولیت دارد و باید دست به دست هم دهیم تا با همکاری دستگاه ها و همراهی و سیاست‌گذاری اداره کل امور اجتماعی استانداری، تا حد ممکن آمار غرق شدگی را در خوزستان کاهش دهیم.

وی در پایان ضمن قدردانی از تلاش های کادر درمان و پزشکی در طول ماه‌ های اخیر در مبارزه با ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: کادر درمان و پزشکی با تلاش های بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر خود در صحنه مبارزه با ویروس کرونا، خدمت بزرگی به جامعه داشته‌اند که در این مسیر بسیاری از آن‌ها و خانواده‌هایشان درگیر این ویروس و پیامدهای روانی ناشی از آن شدند که لازم است با همه ی امکانات برای جبران زحمات آن‌ها تلاش کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز