خبرگزاری کار ایران

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خوزستان عنوان کرد:

کرونا شغل سه هزار و ۲۰۰ نفر از پرسنل مهدکودک های خوزستان را مختل کرد/هنوز حمایت واقعی از مهد کودک ها صورت‌ نگرفته است

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۷۱۱

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خوزستان، با بیان اینکه هنوز حمایت واقعی از مهدکودک ها به سبب تعطیلی های ناشی از کرونا انجام نشده است، گفت: بیش از سه هزار و ۲۰۰ نفر قبل از شیوع بیماری کوید 19 در مهدکودک ها مشغول بکار بودند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز محمدرضا عباسی امروز، چهارشنبه ۲۵ تیرماه در گفت ‌وگو با ایلنا اظهار کرد: از زمان پیک شیوع ویروس کرونا، تمامی مهد کودک ها تعطیل شده‌اند، و ماه گذشته مقرر شد که طبق رعایت پروتکل ها و شرایط خاص فعالیت مهدکودک ها از سر گرفته شود، که به دستور ستاد مقابله با کرونا استان، و عدم شرایط لازم این امر محقق نشد.

وی گفت: بازگشایی مهد کودک ها به شرایط موجود و تشخیص ستاد مقابله با کرونا خوزستان، بستگی دارد و باوجود مکاتبات صورت گرفته با دانشگاه علوم پزشکی، اما همچنان شرایط برای بازگشایی مهدکودک ها مساعد دیده نشده.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خوزستان، با بیان اینکه حمایتی به شکل واقعی از مهد کودک ها تاکنون انجام ‌نشده است، اضافه کرد: با توجه به مصوبات صورت گرفته مقرر شد که مهدکودک ها در سامانه‌ای که سازمان بهزیستی تعیین کرده ثبت‌نام‌ کنند و از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مساعدت هایی به‌صورت تسهیلات بانکی پرداخت شود.

وی در ادامه مطلب فوق گفت: طبق مصوبات تعیین شده مساعدت در پرداخت بیمه پرسنل، نیز از مواردی بود که همچنان هیچ مهدکودکی از آن بهره‌مند نشده است.

عباسی افزود: شرایط هرکدام از مهدها با یکدیگر متفاوت است که در انتظار انجام ثبت‌نام آن‌ها و تصمیم گیری های لازم هستیم و طبق نامه سازمان بهزیستی کشور، استان هایی که وضعیت سفید و زرد دارند در شرایط خاصی که تعیین‌شده می‌توانند شروع بکار کنند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خوزستان، با اشاره به پروتکل های در نظر گرفته‌شده تأکید کرد: ازجمله مواردی که برای رعایت بهداشت و حفظ سلامت کودکان در صورت بازگشایی در نظر گرفته‌شده می‌توان به پذیرش گروه سنی خاص، استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت پذیرش، عدم ورود و خروج کودکان همراه با ازدحام، انجام مراتب ضدعفونی‌کننده، تب سنجی و ممنوعیت ورود والدین اشاره کرد.

وی افزود: با توجه به نگرانی های والدین، ظرفیت پذیرش مهدکودک ها را به نصف رساندیم که با این اقدام متقاضیان برای ثبت‌نام کاهش می‌یابد و همچنین با توجه به فشارهای اقتصادی که به مدیران مهدها وارد شده، آن‌ها هم نسبت به بازگشایی با این ظرفیت رضایت دارند.

عباسی در پایان تصریح کرد: حدود ۸۰۰ مهدکودک شهری و روستایی در خوزستان، وجود دارد که بیش از 3 هزار و ۲۰۰ نفر در دوران قبل از کرونا در آن‌ها مشغول به کار بودند.

 

انتهای پیام/
سروش یوسفی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز