خبرگزاری کار ایران

فرماندار هندیجان خبر داد:

اخذ مجوزهای لازم جهت احداث کارخانه فولاد هندیجان/توسعه ی شیلات و گردشگری در اولویت شهرستان

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۱۸۶

فرماندار هندیجان در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به ظرفیت های موجود در شهرستان هندیجان، اولویت ما به منظور بهبود اقتصاد، توسعه بخش شیلات و گردشگری خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان علی بویری بعد از ظهر امروز، سه شنبه ۲۴ تیر ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه توسعه شیلات و کشاورزی یکی از اولویت های شهرستان است، اظهار کرد: در بندر صیادی بحرکان و سجافی بیش از یک هزار قایق و ۱۶۰ لنج صیادی در حال فعالیت هستند که تنها به منظور صید، سوخت یارانه ای به آن ها تعلق خواهد گرفت.

وی گفت: اسکله صیادی بحرکان بزرگترین اسکله صیادی کشور محسوب می شود که صید 14 هزار تن، ماهی و صادرات 500 تن در سال گذشته خود گواه این موضوع خواهد بود و با اهمیت و جایگاه بندر بحرکان و سجافی، توجه و رسیدگی بیشتری نیاز دارند که به همین منظور سال گذشته در سفر رئیس شیلات کشور، ۵۰ میلیارد ریال برای بهسازی، روشنایی و پمپ بنزین اسکله بحرکان تخصیص داده شد.

فرماندار هندیجان عنوان کرد: ۲ هزار هکتار از اراضی حد فاصل خلیج فارس و رودخانه زهره و ۶ هزار هکتار در منطقه بوطاهری، برای توسعه شیلات تعیین شده که در صورت تحقق آن ۲۰ هزار میلیارد ریال در آن برای توسعه شیلات سرمایه گذاری می شود.

وی با اشاره به طرح ۳۹۵ هکتاری شیلات و پیشرفت ۳۰ درصدی آن و همچنین اخذ مجوزات طرح یک هزار ۱۱۱ هکتاری خاطرنشان کرد: این طرح ها با هزینه بالغ بر 3 هزار میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید و ضمن اشتغال زایی برای 700 نفر، در ادامه با احداث و اجرا دیگر طرح و برنامه ها شهرستان هندیجان را به قطب اول شیلات کشور تبدیل خواهیم کرد.

بویری افزود: با توجه به کمبود آب در بخش کشاورزی، ۱۰ درصد طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در هندیجان پیش بینی شده که ۱۸ هزار هکتار آن انجام و با بیش از چهار هزار میلیارد ریال هزینه قصد داریم این میزان را به ۳۰ هزار هکتار برسانیم و بخش زیادی از کشاورزی هندیجان را به آبیاری مدرن و مکانیزه مجهز کنیم.

وی با تاکید بر دیگر اولویت ها و ایجاد اشتعال و رونق اقتصادی در بخش گردشگری، گفت: با وجود اسکله بحرکان به عنوان منطقه نمونه گردشگری ثبت شده در کشور، اولین گام برای کلنگ زنی پارک ساحلی کنار دریا در حوزه گردشگری آب خواهد بود.

فرماندار هندیجان با بر شمردن پروژه های در دست احداث توضیح داد: مجوزات لازم نیز برای احداث کارخانه ۱۵۰ هزار تنی فولاد و ریخته گری شهرک صنعتی، در چهار فاز صادر شده که ظرفیت ایجاد اشتغال بالای ۵۰۰ نفر را به همراه خواهد داشت و همچنین برای ۲۰ دهانه پُل فرسوده محور اصلی دیلم- هندیجان هم نزدیک به ۴۰ میلیارد ریال اخذ اعتبار شد که بعضی از آن ها تعویض شده است.

وی در پایان گفت: در بحث اصلاح شبکه آب و فاضلاب 100 میلیارد ریال اعتبار جذب شده اما در خصوص  آب شرب همواره تنش هایی وجود داشته که در نهایت مصوب شد تا از رود خانه کارون، ۱۰ هزار متر مکعب آب در روز به سمت هندیجان سرازیر شود اما از این مقدار حدود ۵ هزار متر مکعب در میانه راه ، به صورت غیرقانونی توسط دامداران و کشاورزان برداشت می شود که مقرر شد که این میزان به ۱۵ هزار متر مکعب در روز افزایش پیدا کند و همچنین بعد از احداث ۲ چاه در راه  زیدون، با ظرفیت سه هزار متر مکعب مشکلات آبی حدود ۸۰ درصد مرتفع خواهد شد.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز