خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل‌ جمعیت هلال‌احمر خوزستان تشریح کرد؛

لزوم آماده ‌سازی کیت های تشخیص همزمان آنفولانزا و کرونا برای فصل پاییز/ بخش های خصوصی در تهیه کیت های تشخیص برای کاهش قیمت فعال شوند

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۲۳۷

مدیرعامل‌ جمعیت هلال‌احمر خوزستان، با اشاره به شیوع ویروس آنفولانزا در فصل پاییز بر اهمیت آماده سازی کیت های تشخیص همزمان ویروس آنفولانزا و کرونا تأکید کرد.

به‌ گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، علی خدادادی امروز، یک‌شنبه ۲۲ تیرماه در نوزدهمین نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، اظهار کرد: در شرایط بحرانی بدترین حالت در نظر گرفته می‌شود که علاوه بر ضرورت تأمین ماسک ارزان‌قیمت برای اقشار آسیب‌پذیر، باید بحث استفاده از واکسن آنفولانزا را نیز مدنظر قرارداد.

وی گفت: با توجه به شیوع ویروس آنفولانزا در فصل پاییز ،بدون شک نیازمند واردات واکسن های سه و یا چهار ظرفیتی جهت مصون سازی افراد به ویژه گروه ‌های پر خطر از ابتلا به ویروس آنفولانزای تیپ A و B هستیم که با آماده سازی و توزیع این واکسن ها تا اواسط شهریورماه امکان استفاده از آن در بهترین زمان میسر خواهد شد.

خدادادی با اشاره به تشخیصی ویروس کرونا عنوان کرد: آماده سازی و در دسترس قرار دادن کیت های تست تشخیصی همزمان ویروس آنفولانزا و کوید ۱۹ بسیار مهم و حائز اهمیت است و باید بخش های خصوصی در این زمینه فعال شوند تا این کیت ها با قیمت نازلتری توزیع شوند.

وی تصریح کرد: تست های رپید که در کشورهای اروپایی در حال پشت سر گذاشتن مراحل اولیه هستند، ممکن است تا ماه آینده با دریافت تأییدیه های لازم، وارد بازار شوند که باید جهت تهیه آن‌ها اقدامات لازم‌ را انجام داد.

مدیرعامل‌ جمعیت هلال‌احمر خوزستان، در خصوص تأمین دارو نیز بیان کرد: باید پیش‌بینی لازم در خصوص تهیه و توزیع مناسب داروی تامی فلو به میزان لازم تا قبل از مهرماه انجام شود.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر داروهای آویگان و رمدسیویر، در کاهش عوارض ناشی از بیماری کرونا مطرح هستند، خاطرنشان کرد: بخشی از این داروها توسط سازمان بهداشت جهانی تهیه و در اختیار بعضی از مراکز قرارگرفته وعدم تأمین فراگیر آن‌ها مشکلاتی را به وجود آورده است و شرکت‌های دارویی باید نسبت به رفع نیاز های موجود در جامعه تلاش بیشتری کنند.

خدادادی ضمن اشاره به ظرفیت پذیرش بیماران در بخش های مراقبت ویژه  تأکید کرد: باید افزایش ظرفیت پذیرش بیماران در بیمارستان ها به‌ویژه بخش های مراقبت ویژه در سطح کشور مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

وی اهمیت واکسن کرونا، را از همه مقوله های مرتبط با شیوع این ویروس را بیشتر عنوان کرد و گفت: برخی منابع اعلام کرده‌اند تا پایان شهریورماه امسال قادر هستند واکسن این ویروس را به بازار عرضه نمایند و در کشور، هم نیز تلاش هایی در این راستا به عمل آمده لذا آمادگی لازم جهت تهیه واکسن در صورت عرضه آن به میزان نیاز باید ایجاد شود.

مدیرعامل‌ جمعیت هلال‌احمر خوزستان، در پایان یادآور شد: در کشور ظرفیت‌هایی از قبیل جمعیت هلال‌احمر وجود دارد که با توجه به جهانی بودن این نهاد و ارتباط آن با صلیب سرخ می‌تواند گره‌گشای تنگناها و محدودیت هایی که امروزه به‌واسطه تحریم های ظالمانه در کشور به چشم می‌خورد باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز