خبرگزاری کار ایران

مدیر درمان تأمین اجتماعی خوزستان در نشست خبری:

کاهش بستری بیماران کرونایی از ۱۵ تیرماه/ کمبود تخت برای بیماران کرونایی نداریم/ اِبتلا ۲۵۰ نفر از پرسنل تأمین اجتماعی به بیماری کوید۱۹

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۱۳۱

مدیر درمان تأمین اجتماعی خوزستان، در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه به عدم کمبود تخت‌های بیمارستانی در استان و کاهش تعداد بیماران بستری‌شده اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، صادق جلیلی امروز یکشنبه ۲۲ تیرماه در نشست خبری مدیران بیمه و درمانی تأمین اجتماعی، در دیدار با اصحاب رسانه اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، فعالیت بخش مامایی در 6 بلوک زایمان و همچنین ۲۳ کلینیک در شرایط خاص و ویژه‌ای در جریان هست و کادر مامایی مانند دیگر کادر های درمان و پزشکی نقش مهمی در این شرایط بحرانی ایفا می‌کنند.

وی گفت: از ابتدای پیک شیوع ویروس کرونا، ۵۱ مادر باردار مشکوک به کرونا، شناسایی شدند که از این تعداد نتیجه آزمایش ۵ مورد مثبت اعلام شد.

جلیلی با اشاره به ابتلا چند تن از پرسنل درمان به ویروس کرونا، عنوان کرد: متأسفانه ۲۶ نفر از پرسنل درمان به این ویروس مبتلا شدند که این تعداد را ۲ پزشک زنان و زایمان، ۲۲ ماما و ۲ منشی زایشگاه تشکیل می‌دهند.

 وی در ادامه ضمن بررسی آمار موارد زایمان گفت: در سال گذشته، ۷ هزار و ۵۷۰ مورد زایمان به‌طور طبیعی و ۶ هزار و ۹۰۹ زایمان به شکل سزارین و از ابتدای اسفندماه سال گذشته، تا پایان خردادماه سال جاری هم، تعداد ۲ هزار ۲۰۳ زایمان طبیعی و یک هزار ۹۸۲ سزارین صورت گرفته.

مدیریت درمان تأمین اجتماعی خوزستان افزود: در این مدت، ۲۵۰ نفر از پرسنل تأمین اجتماعی، به بیماری ویروس کرونا مبتلا شدند که متأسفانه ۳ نفر از همکاران ما در بخش درمان، جان خود را از دست دادند.

ی تأکید کرد: باوجود اینکه از ۱۵ تیرماه تعداد بیماران بستری شده رو به کاهش بوده و با کمبود تخت مواجه نیستیم اما مشکل اصلی بخش درمان تأمین اجتماعی، خستگی و کمبود نیروهای متخصص درمان هست و درحالی‌که مجوز جذب موقت نیرو های متخصص را در دست داریم اما متأسفانه با کمبود نیرو در استان مواجه هستیم.

 جلیلی در پایان به پروژه های نیمه تمام این سازمان اشاره کرد و توضیح داد: احداث و بهره برداری برخی از پروژه ها به دلیل شیوع ویروس کرونا، به تعویق افتاده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به، کلنگ زنی توسعه پلی کلینیک خرمشهر، بیمارستان دزفول با پیشرفت ۹۶ درصدی و توسعه بیمارستان شوشتر با ۷۸ درصد پیشرفت اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز