خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان حفاظت میراث ‌فرهنگی خوزستان، خبر داد:

کشف و ضبط یک دستگاه گنج‌ یاب در هفتکل

asdasd
کد خبر : ۹۳۸۵۵۱

فرمانده یگان حفاظت میراث ‌فرهنگی استان خوزستان، از کشف یک دستگاه گنج‌ یاب در شهرستان هفتکل، خبر داد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، به نقل از روابط عمومی اداره‌ کل میراث فرهنگی استان، سرهنگ رامین مکناوی امروز شنبه ۲۱ تیرماه، با اعلام این خبر، گفت: مأموران نیروی انتظامی شهرستان هفتکل، طی گشت ‌زنی در سطح شهر به دو نفر با هویت معلوم که به‌ صورت عابر پیاده در حال تردد بودند مشکوک شدند که پس از بازرسی های به عمل‌آمده یک دستگاه فلزیاب، گنج یاب کشف و ضبط و متهمان به‌منظور سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضائی داده شدند.

وی گفت: فلزیاب کشف شده پس از صورت‌جلسه تحویل مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان هفتکل شد.

مکناوی تصریح کرد: هرگونه ساخت، خرید و فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از دستگاه فلزیاب بدون دریافت مجوز قانونی از سوی وزارت میراث فرهنگی، جرم تلقی خواهد شد.  

وی افزود: اگر از دستگاه فلزیاب به‌منظور کشف آثار و اموال تاریخی استفاده شود با عاملان این امر، برخورد و متخلفان به مراجع قانونی معرفی خواهند شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث ‌فرهنگی استان خوزستان، در این راستا از مردم استان تقاضا کرد تا در صورت مشاهده هرگونه مورد مشابه، مراتب را به اداره‌ کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، اطلاع دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز