خبرگزاری کار ایران

عضو شورای اسلامی شهر خرمشهر در گفتگو با ایلنا:

شهردار سابق خرمشهر با ۲۲ میلیارد بدهی حقوق معوقه، استعفا داد/به نیابت از مردم شاکیِ وی هستم

asdasd
کد خبر : ۹۳۸۵۰۴

عضو شورای اسلامی شهر خرمشهر گفت: داود دارابی، شهردار سابق خرمشهر با ۲۲ میلیارد تومان بدهی معوقه در بخش حقوق، از شهرداری استعفا داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرمشهر، علی بندری پیش از ظهر امروز شنبه 21 تیرماه در گفت‌ وگو با ایلنا، اظهار داشت: روز چهارشنبه ۱۸ تیرماه جلسه بررسی استعفا و انتخاب شهردار برگزار و با 5 رأی موافق، اعضای شورای اسلامی شهر خرمشهر، با استعفای دارابی موافقت کردند.

وی گفت: با توجه به قانون حاکم بر شهرداری ها، تا معرفی شهردار جدید باید شخصی به‌عنوان سرپرست هدایت شهرداری را عهده‌دار شود که به همین منظور محسن یاسائیان با کسب 5 رأی موافق از سوی شورای اسلامی شهر خرمشهر، به این سمت منصوب شد.

عضو شورای اسلامی شهر خرمشهر تصریح کرد: ضربه‌ای که داود دارابی، شهردار مستعفی بر پیکره شهرداری خرمشهر وارد کرده جبران ناپذیر است زیرا با کلی بدهی شهرداری را واگذار کرد.

وی توضیح داد: زمانی که آمد با خیال راحت پول برداشت می‌کرد و در سال 96 اگر پولی نداشتیم ولی 6 میلیارد تومان در شهرداری موجودی بود که حقوق به بیش از 2 میلیارد تومان نمی‌رسید ولی اکنون دارابی با 22 میلیارد تومان بدهی در بخش حقوق، از شهرداری رفت.

بندری با اشاره به عدم بدهی شهرداری در زمان تحویل سکان هدایت این مجموعه به داود دارابی، شهردار وقت، تأکید کرد: در زمان انتصاب وی و تحویل شهرداری به او، از لحاظ پرداخت حقوق بدهی نداشته اما این میزان بدهی یک رکورد محسوب می‌شود و نشان از ضعف مدیریتی وی دارد و این حجم از بدهی در بخش حقوق، در تاریخ خرمشهر ثبت نشده است.

 وی افزود: دارابی اعلام می‌کند مدیریت داشته و از حقوق شهرداری و شهروندی صیانت کرده، اما عملکرد او باعث بیمار شدن شهرداری خرمشهر شده است که این بیماری ممکن است به همه چیز سرایت کند.

عضو شورای اسلامی شهر خرمشهر، تصریح کرد: دارابی برای بیمه، ماهی 1 میلیارد تومان بدهی بجا گذاشت که مجموعه 30 ماه برابر است با 30 میلیارد تومان و اعلام هم می‌کند که شهرداران قبلی با بدهی های فراوان شهرداری را ترک کردند، اکنون شما با چه مقدار بدهی رفتید؟ عملکرد بحرانی شما را چه کسی می‌تواند جبران کند؟

وی ضمن ابراز تأسف از عدم پرسش و پیگیری های بدهی های شهرداری در این 30 ماه گذشته، خاطرنشان کرد: متأسفم که در این 30 ماه گذشته هیچ شخصی از شهردار برای بدهی های به بار آمده سؤالی نکرد و این مهم را مورد بررسی قرار نداد.

بندری افزود: پیمانکاران حتی به دریافت بخش کوچکی از طلب خود راضی بودند، اما دارابی همه آن‌ها را اذیت کرد و او باعث شد همان پیمانکار شاکی شود و بر اساس قانون، دیرکرد دریافت کند.

منتخب مردم در شورای اسلامی شهر خرمشهر، ادامه داد: آقای شهردار علت این همه ضرر و زیان به بیت‌المال برای چیست؟ شما می‌توانستی کم‌کم طلب پیمانکار را پرداخت کنید و رضایت او را جلب کنید ولی باعث شدید تا با پیگیری پیمانکار از طریق مراجع قضائی هزینه های وکیل از بیت‌المال و حق‌الناس پرداخت شود. آیا این صیانت از حقوق مردم است؟

وی در پایان گفت: من علیه داود دارابی شاکی شدم و بر موضع خود ایستاده و گذشت نخواهم کرد چراکه این را حق مردم خرمشهر می‌دانم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز