خبرگزاری کار ایران

توسط شاعر و پژوهشگر خوزستانی:

مجموعه شعر "شاعران فرامَن " منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۹۷۳

مجموعه آنتولوژی شعر "شاعران فرامَن " توسط شاعر و پژوهشگر خوزستانی، به تألیف سریا داودی حموله منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، آنتولوژی شعر «شاعران فرامن» تألیف سریا داودی حموله در 430 صفحه و شمارگان 1000 نسخه از طریق انتشارات سیب سرخ منتشر شد.

به گفته وی در آنتولوژی شعرِ «شاعران فرامَن»، حدود (200) شاعر پیشرو، مورد نقد و بررسی قرارگرفته است.

آنتولوژی شعرِ «شاعران فرامَن»، آشنایی با یک سری از تجربه های فرمی آن دسته از پیشگامانی هست که نگاه تازه‌ای به ادبیات داشته اند و شعرشان از لحاظ زبان و ساختار، به افق های جهانی نزدیک ‌تر است.

سریا داودی حموله پیش از این، آنتولوژی شاعران خوزستان، را در 2 جلد با عنوان «کبودی همه سپیدی ها» را از طریق همین نشر منتشر کرده است. 

او در بخشی از گفت‌وگوی خود در این کتاب آورده است که: ترجیح من این بوده است که دنبال اندیشه‌ های تئوری در شعر نگردم چراکه واقعیتی که ساختار زبان اهمال می‌کند جلوتر از همه نظریه ها است.

این شاعر و پژوهشگر خوزستانی، در مقدمه این مجموعه، قدرت و تأثیر شعر را این‌گونه وصف کرده: شعر تعریف ناپذیرترین مقوله هستی محسوب می‌شود که شاعر را به کشف قله های ناشناخته می‌برد و قدرتی به وی می‌بخشد که هیچ نیرویی تاب مقاومت با آن را ندارد.

در معرفی سریا داودی حموله می‌توان به کارنامه پربار او از شعر و نقد و پژوهش های مردم‌شناسی اشاره کرد، که ۲۰ مجموعه شعر سپید، ۶ جلد آنتولوژی شعر شاعران معاصر و سه گانه های مردم‌شناسی از آثار منتشر شده وی بشمار می‌آید.

 

 

انتهای پیام/
لیلا کیانی کیا
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز