خبرگزاری کار ایران

نماینده اهواز در صحن علنی مجلس:

خوزستان با پنج حوزه پر آب از کم‌ آبی رنج‌ می‌برد، وزارت نیرو سرگرم پروژه های انتقال آب است/بیش از ۸۰ درصد از مطالبات ۲۰ سال اخیر نمایندگان خوزستان تحقق نیافته/هشدار به وزیر نفت در خصوص انجام وظایفش در قبال مردم استان

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۷۰۰

نماینده اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی‌ به مشکلات آبی خوزستان، و بی‌توجهی مسئولان نسبت به این مهم اشاره کرد و گفت: استخدام در صنایع و شرکت های نفتی باید با اولویت نیرو های بومی صورت و همچنین وزارت نفت هم به تعهدات خود نسبت به مردم خوزستان، جامع عمل بپوشاند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، سید کریم حسینی رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان، امروز چهارشنبه 18 تیرماه، طیِ نطق خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: بیش از 80 درصد از مطالبات مطرح شده از سوی نمایندگان استان خوزستان، در 20 سال اخیر همچنان مرتفع نشده و اقدامی به جهت رفع آن صورت نگرفته است.

وی گفت: استان خوزستان، با دارا بودن 5 حوزه پر آب همچنان از کم آبی و عدم کیفیت آن رنج‌ می‌برد و شورای عالی آب و وزارت نیرو سرگرم پروژه های انتقال آب از استان خوزستان، هستند و دیگر فرصتی برای آب‌رسانی به بیش از 700 روستا و اصلاح شبکه فاضلاب را ندارند ضمن اینکه بعد از گذشت 24 سال از طرح احیاء اراضی کشاورزی، این طرح به سبب بی‌توجهی مسئولان امر همچنان به سرانجام نرسیده است.

 نماینده حوزه انتخابیه اهواز، کارون، باوی و حمیدیه، تصریح کرد: مردم استان خوزستان، از پتروشیمی ها، شرکت های نفتی و دیگر صنایع سهم خواهی و ترحم نمی‌خواهند بلکه جبران ضرر و زیان ها را مطالبه می‌کنند و به وزیر نفت هشدار می‌دهم به تعهدات خود در مقابل مردم استان خوزستان، عمل کند.

وی با اشاره به زیر پا گذاشتن حقوق کارگران، کارکنان و همچنین آسیب به امینت شغلی آن ها در سال های اخیر، خاطرنشان کرد: بهبود وضعیت کارکنان و کارگران، نیازمند این مهم است که در امور اداری و استخدامی ها اصلاح جدی و سریع شکل گیرد.

حسینی یادآور شد: بسیاری از پروژه های عمرانی در حوزه های مختلف استان خوزستان، مانند قطار شهری اهواز، بعد از گذشت 14 سال هنوز به پایان نرسیده است.

وی در ادامه نطق خود به عدم شایسته سالاری در انتصابات و سپردن مسئولیت به مدیران انقلابی و کارآمد در استان خوزستان، اشاره کرد و گفت: در سال های اخیر شاهد شایسته ستیزی و نخبه کشی در این استان بودیم.

این نماینده مجلس با بیان‌ اینکه مردم خوزستان، دیگر تحمل استخدام نیروهای غیربومی را ندارند، عنوان کرد: از مقام معظم رهبری استدعا داریم در این امر به مسئولان و نهاد های انقلابی دستور دهند تا در ایجاد اشتغال جوانان ورود کنند.

سید کریم حسینی، در پایان به شرایط بد بیماری ویروس کرونا در استان خوزستان، اشاره کرد و خواستار توجه بیش از پیش از سوی مسئولان و در رأس آن وزارت بهداشت به این استان شد.

 

 

انتهای پیام/
سروش یوسفی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز