خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان خبر داد:

فراهم شدن شرایط لازم برای آغاز تجارت از مرز چذابه/ صادرکنندگان، افسران مبارزه با جنگ اقتصادی هستند

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۶۱۴

استاندار خوزستان با بیان اینکه صادرکنندگان، سربازان و افسران مبارزه با جنگ اقتصادی هستند، گفت: شرایط لازم برای آغاز تجارت از مرز چذابه فراهم شده و امیدوار هستیم به زودی شاهد محقق شدن این امر باشیم.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی استانداری، غلامرضا شریعتی در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی، اظهار داشت: در جلسه امروز مشکلات صادرکنندگان استان خوزستان، مورد بررسی قرار گرفت تا در راستای کاهش و رفع مشکلات آن ها گام برداشت.

وی گفت: شرایط اقتصادی کشور مشکلات زیادی را برای صادرکنندگان به وجود آورده اما این مشکلات شرایط رقابت پذیری را برای صادرات ما مهیا کرده است.

شریعتی عنوان کرد: تحریم‌های ظالمانه حاکم بر کشور و سختی های این مسیر موجب شده که صادرکنندگان در مقصد با مشکل مواجه شده و برای برگشت ارز خود دچار معضلاتی شوند، ازاین‌رو باید حل این مشکلات را در دستور کار قرار داد.

وی در ادامه ضمن قدردانی از همراهی صادرکنندگان در شرایط فعلی کشور از آنان به‌عنوان افسران مبارزه با جنگ اقتصادی یاد کرد و گفت: علی‌رغم شیوع بیماری ویروس کرونا، صادرات در استان خوزستان، با مشکل جدی مواجه نشده است.

استاندار خوزستان، با اشاره به باز شدن مرز شلمچه برای تجارت با پیگیری های رئیس‌جمهور، وزارت امور خارجه و استانداری خوزستان، بیان کرد: شرایط لازم برای ازسرگیری تجارت از مرز چذابه فراهم شده و امیدواریم به‌زودی این امر محقق شود تا با فراهم شدن شرایط تجارت از این دو مرز، عقب افتادگی های جزئی سال گذشته در صادرات غیرنفتی، در ماه‌های آینده جبران شود.

وی با بیان اینکه توسعه صادرات غیرنفتی مهم‌ترین کار در حوزه صادرات است و همه باید برای ایجاد تنوع در ارز آوری کشور، تلاش کنیم تصریح کرد: در حال حاضر منافع ملی و کشور بر منافع شخصی ارجحیت دارد و هیچ ایرانی وطن‌دوستی حاضر به از دست دادن یک وجب از خاک خود نیست و همچون ۸ سال دفاع مقدس حاضر به فدا کردن جان و مال خود برای حفظ حتی یک وجب از خاک کشور هستند.

شریعتی تأکید کرد: در جلسات روز های آینده مشکلات مختلف بخش های صادرات مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد گرفت و تمام توان خود را برای کم کردن دغدغه صادرکنندگان بکار خواهیم برد.

در پایان این نشست، از صادر کنندگان نمونه استان خوزستان، قدردانی و تجلیل به عمل آمد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز