خبرگزاری کار ایران

دستگیری اعضای یک باند حفاری غیرمجاز در مسجدسلیمان

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۴۵۶

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی خوزستان، گفت: همکاری و هماهنگی مؤثر نیروی انتظامی و نیروهای یگان حفاظت منجر به متلاشی شدن یک باند حفاری غیرمجاز و قاچاق اشیای عتیقه در مسجدسلیمان شد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، سرهنگ رامین مکناوی امروز دوشنبه ۱۶ تیرماه ۹۹ اظهار کرد: براساس گزارش مخبرین محلی و بسیج منطقه مبنی بر حضور حفاران غیرمجاز در بخش گلگیر شهرستان مسجدسلیمان، بلافاصله با هماهنگی‌های صورت‌گرفته، عوامل انتظامی پاسگاه گلگیر به منظور معلوم شدن صحت و سقم موضوع به محل مورد نظر عزیمت کردند.

وی افزود: این عوامل به محض ورود به محل، افرادی را درحال حفاری غیرمجاز مشاهده کردند که طی عملیاتی پلیسی دو نفر را دستگیر کردند و دو نفر نیز به دلیل شرایط نامساعد متواری شدند.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی خوزستان، گفت: از این باند، دو دستگاه خودرو، یک دستگاه موتور برق، یک دستگاه دریل، یک نردبان و یک قرقره کشف و ضبط شد.

او بیان کرد: اشیاء مکشوف و وسایل نقلیه تا دستور مراجع قضائی تحویل نیروهای انتظامی پاسگاه گلگیر شدند و موضوع نیز با تشکیل پرونده از طریق مراجع قضائی به منظور دستگیری متهمین احتمالی دیگر در حال پیگیری است.

مکناوی یادآوری کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار تیم حفار غیرمجاز در شهرستان مسجدسلیمان شناسایی و دستگیر شده‌اند.

درخور ذکر است، مسجدسلیمان ۳۷ اثر ثبت‌شده در فهرست آثار ملی دارد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز