خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در نشست خبری:

عدم موافقت ستاد ملی کرونا با تعطیل کردن مشاغل و ادارات/لزوم استفاده از ماسک در اماکن عمومی/ کاهش تعداد بیماران بستری به علت کرونا در خوزستان/ دعوت مردم به پویش ملیِ "من ماسک می‌زنم"

asdasd
کد خبر : ۹۳۵۶۴۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز، گفت: از هفته گذشته تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان به علت کرونا، روزانه کمتر شده و در حال حاضر نسبت به هفته گذشته از تعداد بیماران بستری در استان، ۲۰۰ نفر کاهش پیدا کرده است و اگر همه مردم از ماسک استفاده کنند قطعاً روند کاهش ابتلا به این ویروس ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، فرهاد ابول نژادیان بعدازظهر شنبه چهاردهم تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص پویش ملی "من ماسک می‌زنم"  که در سالن اجتماعات حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز برگزار شد، اظهار کرد: به‌منظور کاهش موارد ابتلا به ویروس کرونا و حفظ سلامتی خود لازم است که همه مردم در این پویش ملی شرکت کرده و در مجامع عمومی از ماسک استفاده کنند.

وی افزود: ماسک زدن در کنار عدم حضور در تجمعات، فاصله‌گذاری صحیح اجتماعی، شستن مکرر و ضدعفونی کردن دست‌ها، معنا پیدا می‌کند.

ابول نژادیان ادامه داد: به دلیل مشکلات اقتصادی و معیشتی که بحران کرونا برای مردم به وجود آورده است ستاد ملی کرونا با تعطیل کردن مشاغل و ادارات موافقت نمی‌کند در خصوص ۹ شهر استان نیز تنها با ایجاد محدودیت در سطوح ۳ و ۴ موافقت کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز، تصریح کرد: نقش ما به‌عنوان کارگزاران حوزه سلامت بیشتر باید به سمت آگاهی و آموزش دادن به مردم در استفاده از وسایل حفاظت شخصی سوق داده شود.

وی افزود: در هفته‌ی گذشته، شهر اهواز در وضعیت زرد قرار داشت و اکنون در وضعیت نارنجی و پر خطر قرار دارد. مردم باید با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک از سلامتی خود محافظت کرده و از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری کنند.

یکی از الزامات زندگی با ویروس کرونا تغییر رفتار مردم است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با اشاره به اینکه آموزش، زمانی تأثیر دارد که تغییر رفتار را به دنبال داشته باشد، بیان کرد: ما در زمینه فرهنگ‌سازی کم کار کرده‌ایم و اگر هم کار کردیم، مؤثر نبوده است. چند وقتی است آموزش را به درون مردم برده و با آن‌ها در خصوص رعایت موارد بهداشتی صحبت می‌کنیم. یکی از الزامات زندگی با ویروس کرونا تغییر رفتار مردم است.

وی عنوان کرد: در ابتدای شیوع ویروس در استان، هیچ کارخانه‌ی تولید ماسک در خوزستان وجود نداشت و ما با مشقت فراوان، روزانه حدود ۴ هزار ماسک مورد نیاز کادر درمان را از خارج از استان تهیه می‌کردیم ولی اکنون روزانه ۴۰۰ هزار عدد ماسک در خوزستان تولید می‌شود.

توزیع رایگان ماسک در مناطق محروم

ابول نژادیان بر توزیع رایگان ماسک در مناطق محروم تأکید کرد و گفت: از همه خیرین، سازمان‌ها، ارگان‌ها، نهادها و صنایع مختلف درخواست می‌کنیم ‌در تهیه و توزیع ماسک، آستین همت را بالا زده و کمک کنند. ما نیز در حد توان کمک می‌کنیم.

وی اشاره کرد: خوب است که مردم با هدیه دادن ماسک به همدیگر، یکدیگر را به استفاده از این وسیله حفاظت شخصی ترغیب کنند، البته در مکان‌هایی که سربسته نیست و جریان هوا وجود دارد و همچنین در اتومبیل و منزل، نیاز به استفاده از ماسک نیست.

ابول نژادیان گفت: از هفته گذشته تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها روزانه کاهش یافته است و در حال حاضر نسبت به هفته گذشته تعداد بیماران بستری در استان، ۲۰۰ نفر کمتر شده است.

وی یادآور شد: از ده روز پیش دستورالعمل‌های وزارت بهداشت تغییر کرده و تنها از کسانی آزمایش کرونا گرفته می‌شود که علائم داشته و یا سن بیش از ۶۰ سال و یا بیماری زمینه‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به اقدامات زیادی که در خصوص افزایش تجهیزات بیمارستان‌های استان در جریان بحران کرونا صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: از ۶ دستگاه سیتی اسکن که وارد کشور شد ۲ دستگاه به خوزستان اختصاص یافت.

ابول نژادیان، تأکید کرد: کمتر از ۳ درصد بیماران ما در خوزستان فوت کرده‌اند درحالی‌که در بهترین کشور دنیا این رقم ۴ درصد است. ما از همه‌ی ظرفیت محدود خود در استان استفاده کردیم اما قبول کنید بضاعت ما در استان اندک است؛ ما به ازای هر هزار نفر یک تخت بیمارستانی داریم! و در برخی بیمارستان‌ها حتی یک دستگاه اکسیژن ساز نداشتیم که البته در جریان شیوع کرونا تعدادی تهیه شد.

کادر درمان خسته نیستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز، در پایان گفت: کادر درمان تا پایان این بحران در کنار مردم ایستاده‌اند و خسته نیستند، ما خدمتگزار مردم هستیم و باید این توان را تقویت کنیم. ما خسته نیستیم و نباید این خستگی را به یکدیگر القا کنیم.

 

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز