خبرگزاری کار ایران

در ستاد مقابله با کرونای بندر ماهشهر عنوان شد؛

امتناع برخی ادارات دولتی از رعایت مصوبات ستاد مقابله با کرونای خوزستان/تهدید به اخراج خانم‌های باردار شاغل توسط برخی مدیران

asdasd
کد خبر : ۹۳۵۵۸۹

جلسه هفتگی ستاد مقابله با کرونا شهرستان بندر ماهشهر، امروز با بررسی نحوه اجرای مصوبات هفته گذشته و طرح مصوبات جدید برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شهرستان بندر ماهشهر، نشست ستاد مقابله با کرونای شهرستان بندر ماهشهر، طبق تقویم هفتگی این ستاد امروز ۱۴ تیرماه برگزار شد و ضمن بررسی و نحوه عملکرد مصوبات هفته گذشته و معرفی دستگاه‌های دولتی متخلف و اعلام مصوبات جدید، نشست امروز به پایان رسید.

در بخشی از جلسه‌ی امروز، بررسی و نظارت بر اجرای مصوبات هفته‌ی گذشته در دستور کار قرار گرفت که متأسفانه با گزارش‌های داده‌شده مشخص شد که تعداد قابل‌توجه ای از ادارات دولتی شهرستان بندر ماهشهر، از رعایت و تمکین به مصوبات ستاد مقابله با کرونای استان خوزستان، امتناع می کنند.

در بندر امام خمینی (ره)، اداره پست، اداره برق، بانک‌ها و حتی اداره آموزش‌وپرورش که رکن اصلی فرهنگ محسوب می‌شود و در بندر ماهشهر، هم اداره پست، اداره آگاهی و تعدادی از بانک‌ها از رعایت مصوبات و پروتکل‌های در نظر گرفته شده برای ادارات امتناع می‌کنند.

در ادامه‌ی تخلفات گزارش شده از ادارات، به عدم همکاری با بانوان باردار، مادران شیرده و زنانی که بیماری‌های خاص دارند اشاره شد درحالی‌که همکاری با بانوان باردار، مادران شیرده و زنانی که از بیماری‌های خاص رنج می‌برند ضمن تصویب به همه‌ی ادارات ابلاغ شده که با روبه‌رو شدن با این موضوع به آن‌ها مرخصی داده شود. اما متأسفانه برخی مدیران ضمن عدم رعایت و اجرای این مصوبه، در مقابل تقاضای کارمندان خانم، آن‌ها را تهدید به برخورد و اخراج می‌کنند.

در همین جلسه برخورد با ادارات متخلف و مدیران خاطی با معرفی آن‌ها به دادستان شهرستان بندر ماهشهر، جهت پیگرد قانونی در دستور کار قرار گرفت.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر ماهشهر، در ابتدای جلسه ضمن ابراز نگرانی از شرایط موجود و ظرفیت تخت‌های بیمارستانی، اظهار داشت: همشهریان باید در نظر داشته باشند با وجود وابستگی شهرهای هم‌جوار به خدمات درمانی و پزشکی شهرستان بندر ماهشهر، بیمارستان‌های ما با کمبود تخت بیمارستانی مواجه شدند و مردم با رعایت ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند کمک قابل توجه ای به بیمارستان‌ها کنند.

وی گفت: در هفته‌ی گذشته تعداد تخت‌های اختصاص یافته به بیماران کرونایی به مرز ۱۳۰ تخت رسید که در نهایت، بخش اورژانس هم به این بیماران اختصاص داده شد و متأسفانه عدم رعایت مردم، روزهای سختی را به بار آورده که خسارت جبران‌ناپذیری به همراه خواهد داشت و این باور غلط که عده‌ای عنوان می‌کنند که تنها افراد میان‌سال یا کهن‌سال گرفتار این ویروس می‌شوند را باید فراموش کرد، چرا که امروز شاهد هستیم که جوانان هم از این مهم مستثنا نیستند. همانطورکه متأسفانه تعداد قابل توجه ای از جوانان شهرستان مبتلا شدند و در بخش ICU  شرایط خوبی هم ندارند.

در ادامه‌ی این جلسه، رئیس شبکه بهداشت با اشاره به آمار بیمارستانی مبتلایان به کوید ۱۹ عنوان کرد: در ۱۴ روز ابتدایی ماه گذشته، موارد زیادی از مراجعه‌کنندگان گزارش‌شده است.

وی تأکید کرد: در این روزها بیشترین مبتلایان به علت رفت‌وآمدهای خانوادگی و فامیلی بوده و متأسفانه آلودگی خانوادگی بسیار زیاد شده و دلیلی جز عدم رعایت خانواده‌ها نخواهد داشت. باید توجه داشته باشیم رعایت فردی کافی نیست و شخص مقابل هم باید موارد بهداشتی را به‌طور کامل رعایت کند، ضمن اینکه توجه داشته باشید اگر شخصی ماسک به‌صورت نداشت از نزدیک شدن به آن خودداری کنید حتی درحالی‌که خودتان از ماسک استفاده می‌کنید.

 

انتهای پیام/
سالار قاسم پور
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز