خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر در گفت و گو با ایلنا:

یک جلسه‌ کمیسیون کارگری استان به مطالبات کارگران شهرداری‌ها اختصاص یابد/ضرورت تشکیل کارگروه ویژه رفع مشکلات کارگران

asdasd
کد خبر : ۹۳۳۳۱۳

دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان، گفت: وضعیت معیشتی کارگران اکثر شهرداری‌های استان خوزستان، به دلیل عدم پرداخت مطالباتشان، بسیار اسفناک است.

به گزارش خبرنگار ایلنا ازخوزستان، قربان درویشی در این خصوص به ایلنا، گفت: کارگران خدمات شهری شهرداری‌های استان که توسط پیمانکاران مدیریت می‌شوند، مطالبات چندین ماهه‌ای را طلبکار هستند که متأسفانه در شرایط حاد کرونایی و اقتصادی کشور، با رنج و مشقت در گرمای طاقت‌فرسای خوزستان گذران زندگی می‌کنند.

درویشی افزود: جزئیات و دلایل این وضعیت بارها گفته شده و علل آن بر کسی پوشیده نیست، بنابراین با توجه به مشکلات این بخش که ۹۰ درصد کارگران شهرداری‌ها را درگیر کرده و از طرفی عدم نظارت صحیح بر درآمدها و نیز هزینه‌ها، وقت آن رسیده که کمیسیون کارگری استان خوزستان، به‌صورت ویژه نشست اختصاصی برای رفع این مشکل داشته باشد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان خوزستان، ادامه داد: تشکیل یک کارگروه ویژه برای رفع این بحران که سلامت روحی و روانی خانواده‌های کارگران را تحت تأثیر منفی خود قرار داده است، بسیار فوریتی و ضروری می‌باشد.

وی بیان نمود: این کارگروه باید موظف شود تا کل میزان بدهی شهرداری‌ها و پیمانکاران به کارگران را مشخص کرده و برای تأمین منابع مالی لازم، چاره‌اندیشی نماید.

درویشی استفاده از پیمانکاران با بنیه‌ی مالی ضعیف را یکی از دلایل وجود چنین مشکلاتی عنوان نمود و گفت: متأسفانه در هنگام واگذاری کارها به پیمانکاران، توان مالی و حُسن سابقه‌ی آنان در نظر گرفته نمی‌شود و به همین خاطر است که وقتی در روند نقد شدن صورت‌وضعیت پیمانکاران خللی وارد شود، نه‌تنها توان پرداخت حقوق کارگران از حساب خود را ندارند، بلکه بیمه و درمان آن‌ها و خانواده آنان را نیز به خطر می‌اندازند و کارگر ناچارمی‌شود برای گرفتن حق قانونی خود که حقوقی اندک و حداقلی  است، دست به تجمع بزند.

این فعال حوزه کارگری، سوء مدیریت در شهرداری‌ها و بدسلیقگی شوراهای شهر در انتخاب افراد توانمند برای تصدی پست شهردار و تحمیل نیروهای مازاد بر شهرداران را از دیگر عوامل بروز این مشکلات عنوان نمود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز