خبرگزاری کار ایران

شریعتی اعلام کرد:

ادامه وضعیت قرمز در ۹ شهر خوزستان/ بدنبال مجوز اعمال برخی محدودیت‌ها هستیم/ تعداد بیماران بستری ثابت و شیب بسیار کُندی دارد

asdasd
کد خبر : ۹۳۳۰۰۷

استاندار خوزستان با بیان اینکه هنوز ۹ شهر این استان در وضعیت قرمز قرار دارند، گفت: تعداد بیماران سرپایی کاهش یافته ولی تعداد بیماران بستری ثابت مانده و شیب بسیار کُندی دارد. 

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، غلامرضا شریعتی امروز یکشنبه هشتم تیر ماه در حاشیه جلسه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا، اظهار کرد: در این‌ جلسه نظرات فرمانداران، دانشگاه های علوم پزشکی و مدیران مختلف استانی شنیده و تصمیماتی در خصوص مقابله با بیماری کرونا اتخاد شد.

وی افزود: قرار شد در مراسم ترحیم، فرمانداران جدی تر ورود کرده و صاحبان عزا متعهد شوند که حداکثر ۱۰ نفر برای مراسم‌ تدفین حضور پیدا کنند در غیر این صورت اجازه دفن داده نمی شود.

استاندار خوزستان، گفت: تعداد مراجعین به مراکز ۱۶ ساعته بهداشت و همچنین بیماران سرپایی، کاهش یافته ولی تعداد بیماران بستری همچنان ثابت مانده و شیب بسیار کُندی دارد که فشار بیشتری را بر پرسنل پزشکی وارد می کند.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم علاوه بر کاهش مراجعین، تعداد افراد بستری نیز کاهش پیدا کند، اضافه کرد: امیدواریم با کاهش مراجعین که طی چند روز اخیر اتفاق افتاده تعداد بستری ها نیز به تدریج کاهش یابد.

شریعتی در ادامه بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عدم شرکت در مراسمات ترحیم، عروسی و تجمعات تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه برخی شهرهای خوزستان نسبت به هفته گذشته از وضعیت نارنجی به وضعیت زرد تبدیل شدند، افزود: بعضی از شهرها هنوز در وضعیت نارنجی‌ بوده و ۹ شهر نیز به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در وضعیت قرمز و هشدار مانده اند.

استاندار خوزستان، گفت: شهرهای زیادی از استان حدود ۶ هفته در وضعیت قرمز قرار دارند که این مدت طولانی است. با توجه به تمهیداتی که دانشگاه علوم‌ پزشکی اتخاذ کرده، فرمانداران، دهیاران، شهرداران و مسئولین هر شهر موظفند که جدی تر به این مسائل ورود کنند.

وی در خصوص دورکاری و حضور ۵۰ درصدی کارمندان، گفت: پیشنهاداتی برای شهرهای با وضعیت قرمز به ستاد مقابله با بیماری کرونا کشور داده شده که منتظر صدور مجوز آن هستیم و در صورت تایید، محدودیت ها را اعمال خواهیم کرد.

شریعتی در پایان افزود: قرار شد کتابخانه ها و مراکز فرهنگی فعلاً تعطیل بمانند و در خصوص تعطیلی شهرهای دارای وضعیت قرمز نیز پیشنهاداتی ارائه شده تا تصمیمات لازم در این خصوص گرفته شود.

 

انتهای پیام/
سروش یوسفی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز