خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر خبر داد:

شناسایی عاملین قطع درختان در منطقه حفاظت شده کرائی/خاطیان گریختند

asdasd
کد خبر : ۹۳۱۱۵۸

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر گفت : عاملین قطع درختان جنگلی در منطقه حفاظت شده کرائی شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به قنل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست، بهروز نجاتی تصریح کرد: در پی وصول گزارش مردمی از قطع درختان جنگلی در منطقه حفاظت شده کرائی و حوالی روستای درب خزینه، محیط بانان مستقر در منطقه بلافاصله عازم محل مذکور شده و یک خودرو نیسان و ۴ سرنشین آن را در حال حمل چوب شناسایی و با توقف خودرو، یک دستگاه اره برقی از متخلفان کشف و ضبط و علی رغم دریافت مدارک شناسایی متخلفان با تخطی از دستور مأمورین برای هدایت به پاسگاه اقدام به فرار نموده و با وجود تعقیب و گریز از محل متواری شدند.

نجاتی افزود: با توجه به ضبط ادوات و مدارک موجود و شناسایی متخلفان، صورتجلسه تخلف تنظیم و برای رسیدگی و پیگرد قانونی تحویل مراجع قضایی خواهد شد.

وی گفت: براساس مواد ۴۲، ۴۳، ۴۸ و ۵۰ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها، ماده ۱ قانون حفظ و حمایت از منابع طبیعی و ذخایر جنگلی کشور و ماده ۶ لایحه قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهر‌ها قطع درختان جنگلی وغیر جنگلی بدون اخذ مجوز قانونی از ادارات جهاد کشاورزی ومنابع طبیعی جرم بوده و فرد خاطی به‌حبس و پرداخت جزای نقدی بر حسب نوع و محیط سن درخت و موقعیت آن محکوم و اشجار قطع شده ضبط خواهد‌شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز