خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر خرمشهر در گفت وگو با ایلنا :

شهردار باید سریعاً برکنار شود/گام اول برای عزلش را ، خودم بر‌می‌دارم /هر مسئول قوی هم بعد از مدتی برنامه‌ای برای اجرا ندارد

asdasd
کد خبر : ۹۲۸۵۴۶

عضو شورای شهر خرمشهر گفت: اعتقاد 100 درصدی دارم که باید شهردار خرمشهر سریعاً برکنار شود و با عزل وی نه تنها موافقم بلکه برای آن گام برمی‌دارم.

علی بندری در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در خرمشهر اظهار کرد: درباره رضایتمندی شخصی خودم از شهردار شاید بگویند به خاطر کدورتی که با شهردار دارد ممکن است منفی پاسخ دهد ولی اگر به سال 96 بازگردید، من به شهردار فعلی رأی ندادم و وی را از ابتدا قبول نداشتم. آن زمان وقتی رزومه شهردار را مطالعه کردم، توانایی که باید یک شهردار داشته باشد را در او ندیدم.

عضو شورای  شهر خرمشهر شهردار فعلی این را شهر را ناتوان در تغییر و تحول و انجام فعالیت‌های عمرانی این شهر عنوان کرد و گفت: به دلیل اینکه داود دارابی با اکثریت آراء انتخاب شد باید وی را همراهی می‌کردیم و شهر نیاز به وحدت داشت ولی وی نمی‌پذیرفت و دوست نداشت ضعف‌ها را از بین ببریم و دوست نداشت تغییر و تحولی که شایسته خرمشهر و خرمشهری‌ها باشد به وجود بیاید به همین علت برای سال اول به دلیل این موضوعات از وی فاصله گرفتیم ولی مشاهده کردیم توسط خودش یا افرادی که به او جهت می‌دهند،  به فکر عمران و آبادانی شهر نیست.

وی تصریح کرد: در سال 96 تا اواخر سال 97 بحران ارز نبود و مسئله قیر که امروز مشکل بزرگ کشور است در آن برهه وجود نداشت و امکان خرید تناژ بالا و سپس تغییر و تحول در خرمشهر بود اما مسئولی که بتواند این‌کار را انجام دهد وجود نداشت.

عضو شورای شهر خرمشهر با اشاره به اینکه شهرداری‌ها باید سه محور اصلی را در برنامه‌های خود قرار دهند، اضافه کرد: فضای سبز، عمران و خدمات سه محور مهم شهرداری است . مهم‌تر از این سه محور، مدیریت اداری درون شهرداری است؛ شهرداری  بیش از یک‌هزار نیرو دارد اما از این تعداد ۴۰۰ نیرو هم در خدمات شهری مشغول نیستند.

وی با بیان اینکه همراهی ما با شهردار تغییری در عمران این شهر حاصل نکرد، توضیح داد:وقتی نسبت به عملکرد یکی از مدیران شهری به وی اعتراض می‌کردیم، شهردار می‌گفت فلان عضو قبول نمی‌کند وی تغییر کند. آقای شهردار شما می‌خواهید مدیریت شهرداری را به وجود بیاورید و شهر را به نقطه اوج برسانید نباید به بندری‌ها نگاه کنید.شاید کسانی می‌خواهند  به‌واسطه همین افراد برای دوره ششم شورا خود را آماده کنند، چرا شما زیر بار می روید.

کدام خیابان و کوچه آسفالت شد؟

بندری اظهار کرد: در عمران شهری خرمشهر از سال 96 تا پایان سال 98 افول حاصل شد و نقطه قوت نداشت. کدام خیابان و کوچه آسفالت شد؟ در آن سال‌ها بودجه عمرانی شهرداری خرمشهر بالا بود؛ در سال 96 و 97 تقریباً 2 میلیارد و 200 میلیون تومان حقوق پرداخت می‌شد و شاید کمتر بود اما درآمد شهرداری ماهانه حدود 6 میلیارد تومان بود. چنانچه پولی داشتیم حداقل 3 میلیارد تومان اضافه داشتیم زیرا هیچ اعتباری برای عمران هزینه نشد. نرخ دلار پایین بود ولی مدیریت ضعیف بود و ناتوانی فرد همین‌جا مشخص می‌شود.

وی عدم برنامه‌ریزی در سال 96 و 97 را باعث ایجاد بحران فعلی خرمشهر برشمرد و گفت: اکنون نرخ دلار بالا است و ما درآمد لازم را نداریم. در حال حاضر همه درآمدهای شهرداری صرف پرداخت هزینه حقوق می‌شود که متأسفانه به‌صورت کامل حقوق‌ها پرداخت نشده است.دو ماه است حقوق ها پرداخت نشده است. عیدی کارگران را هم که ندادید.

عضو شورای شهر خرمشهر با بیان اینکه در حوزه عمران پیشرفت عمرانی صورت نگرفته، یادآور شد: در اواخر سال 98 تا به امروز به‌واسطه تغییر و تحول در سیستم اداری عمران شهرداری، لکه‌گیری و آسفالت در چند خیابان را شاهد بودیم و این روحیه نشاط عمرانی را حس می‌کنیم.

طرح سؤالی که انجام نشد

بندری تصریح کرد: در پایان سال 98 طرح سؤال از شهردار را تقریباً با 15 سؤال مطرح کردم و باید با شهردار برخورد می‌شد زیرا وی ضعف داشت. جلسه‌ای برگزار شد که شهردار توضیح دهد ولی همکاران ما در شورا هیچ‌کدام حاضر نشدند و جلسه لغو شد و تا به امروز جلسه‌ای برای طرح سؤالاتی که داشتم برگزار نشد.

وی تأکید کرد: اعتقاد 100 درصدی دارم که باید شهردار خرمشهر سریعاً برکنار شود و با عزلش نه تنها موافقم بلکه برای آن گام برمی‌دارم. این موضوع را درباره همه مسئولان می‌گویم نه فقط شهرداری؛همیشه می‌گویم آب اگر یک‌جا بماند می‌گندد و اگر مسئولی هر چقدر هم  قوی باشد، بعد از مدت‌ها همه برنامه‌های خود را اجرا می‌کند و دیگر برنامه‌ای ندارد.

عضو شورای شهر خرمشهر افزود: چنانچه شهردار برنامه‌ای داشت که نداشت تاکنون آن را اجرا کرده بود ولی مشاهده می‌کنیم که برنامه‌ای ندارد. باید این تغییر را به وجود بیاوریم که حداقل با ایده و طرح‌های جدید کار کنیم و اگر دو سال پیش نیز بود باز همین اظهارات را مطرح می‌کردم زیرا عملکرد شهردار سیاسی بود. شهرداری یک پایگاه سیاسی نیست و جایگاه خدمت به مردم دارد و نباید دید سیاسی خرج کند و در شهرهایی که شهردارشان دیدگاه سیاسی به آن پایگاه دارند، پیشرفتی صورت نگرفته است.

بندری با بیان اینکه متأسفانه برخی شهردارها در زمان ارائه رزومه حرف می‌زنند ولی عمل نمی‌کنند، توضیح داد: آقای شهردار آیا نخاله‌برداری در سطح شهر باید سه سال باشد و هر روز نخاله‌برداری کنیم؟ فعالیت شهردار فقط در نخاله‌برداری است؟ این اقدام هزینه در برمی‌گیرد و زمان را از بین می‌برد و چه برنامه‌ای برای این مشکل داشته‌اید؟

وی بیان کرد: مهم‌ترین موضوع که امروز، فردا و همچنین به افرادی که می‌خواهند در آینده عضو شورای شهر شوند می‌گویم این است که بدون طرح جامع و چشم‌انداز کار اصولی انجام نمی‌شود. بدون چشم‌انداز موفقیت حاصل نمی‌شود و فردا یک شهردار دیگر می‌آید می‌گوید کار خوب نیست و باید خراب شود؛ چه کسی پاسخگو است؟ پاسخگوی هزینه و زمانی که صرف شده چه کسی است؟ اگر چشم‌انداز وجود داشته باشد هر فردی که بر مسند کار بیاید بر همین مسیر حرکت می‌کند.

در خرمشهر جذب سرمایه‌گذار نداریم اما سرمایه‌بر داریم

عضو شورای اسلامی شهر خرمشهر با تأکید بر اینکه در حوزه جذب سرمایه‌گذار شهردار این شهر موفق نبود و هیچ سرمایه‌گذاری نیامده است، تصریح کرد: در سطح شهر جذب سرمایه‌گذار نداریم ولی سرمایه‌بر داریم. جذب سرمایه‌بر همیشه در سطح شهر داریم. باید از هیچ، همه‌چیز ساخت؛ اکنون‌که همه امکانات را داریم و مهیا است اما هیچ هستیم. شهردار به‌هیچ‌وجه حاضر نیست عمران شهری که قلب شهر و ‌شهرداری است را تقویت کند بلکه در سال‌های گذشته در تضعیف آن تأثیر به سزایی داشته است.

بندری اضافه کرد: وقتی پروژه‌ها و اعتبارات عمرانی به‌سوی سازمان عمران هدایت شوند تأثیر مضاعف در آبادانی شهر خواهند داشت و به نسبت پیمانکاران کارآمدی خواهد بود ولی متأسفانه مدیریت ضعیف و مغرضانه این اجازه را نمی‌دهد که شهر تکانی بخورد. حتی توسعه فضای سبز نیز در نگهداری و حفظ موجود با پیمانکاری ضعیف در حال گذر است و هزینه‌های هنگفتی متحمل شده است.

وی مبلمان شهری خرمشهر را مربوط به 4 سال قبل اعلام کرد و گفت: در این زمینه هم ضعیف عمل کردیم و مردم شریف خرمشهر از حداقل یک باکس زباله در کوچه و خیابان محروم هستند. اعتبارات زیادی از سال 96 تاکنون جذب شده اما به دلیل مدیریت ضعیف خوب بهره نبردیم و شهر همچنان بحران‌زده است؛ متأسفانه پروژه‌های مربوط به ۳ سال پیش هم نتوانستیم با وجود داشتن اعتبارات لازم آنها را به سرانجام برسانیم.

عضو شورای شهر خرمشهر اظهار کرد: متأسفانه چند سال است که پل سوم خرمشهر تعریف شده و اعتبارات آن از طریق سازمان منطقه آزاد اروند در نظر گرفته شده که به علت عدم پیگیری و توجه تاکنون این مهم تحقق نیافته است. هر موضوع، مدیریت و برنامه می‌طلبد که در خرمشهرِ قهرمان، این‌گونه نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز